93
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های داروهای گیاهی و طب سنتی

برو بریم »
بررسی فواید مکمل غذایی در گاو ها

بررسی فواید مکمل غذایی در گاو ها

فیدر میکسر پشت تراکتوری با توانایی ترکیب و مخلوط کردن مواد مختلف خوراک دام، به دامداران کمک می ‌کند، تا به طور بهینه تر و کار ...

کاهش دور کمر

» سوزاندن چـــربی ها در تنـــور نعنـــا فلفلی «

هیچ روش معجزه آسایی برای لاغری و خوش اندامی وجود ندارد. برای رسیدن به هر نوع زیبایی باید هزینه کرد؛ بنابراین اگر دنبال لاغری و تناسب اندام هستید باید تلاش و پشتکار داشته باشید. برای خوش اندام تر شدن رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی مناسب لازم است. در کنار این دو عامل مهم استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ چربی های زائد نیز کمک کننده است زیرا روشی طبیعی و موثر برای ممانعت از انباشتگی چربی های زیر پوست، رفع احتباس آب و کاهش سلولیت های بدشکل است. با استفاده منظم از این روغن های گیاهی و ماساژ روزانه می توانید امیدوار باشید که دو سانتی متر از اندازه دور کمرتان کم شده و بدنتان روی فرم بیاید. با این روغن های گیاهی مناسب لاغری و روش استفاده از آنها بیشتر آشنا شوید.

روغن گیاهی لیموترش

روغن گیاهی لیموترش برای تحریک جریان خون در مویرگ ها و سم زدایی از بدن فوق العاده است. اگر بدنتان به دلیل احتباس آب دچار ورم شده می توانید به این روغن گیاهی اعتماد کنید زیرا ادرار آور است و مصرف خوراکی آن آب اضافی بدن را دفع می کند. استفاده از این روغن گیاهی به عنوان روغن ماساژ برای کاهش سلولیت و لاغری موضعی کارساز است.

روغن گیاهی گریپ فروت

روغن گیاهی گریپ فروت بافت های پوستی را سفت و محکم می کند و برای تمیز کردن پوست های چرب و تقویت پوست سرموثر است. استفاده از این روغن برای ماساژ بدن کمک زیادی به کاهش چربی های اضافی و پرتقالی شکل ران ها، بازوها، پهلوها و… می کند.

روغن گیاهی نارنگی

نارنگی جزو مرکبات است و روغن گیاهی آن مانند دیگر اعضای خانواده اش باعث جذب چربی های بافت های پوستی شده و در رفع احتباس آب تاثیر زیادی دارد. مصرف خوراکی روغن گیاهی نارنگی باعث کاهش اشتها می شود و شما را از پرخوری نجات می دهد. برای این کار یک قطره روغن گیاهی خوراکی نارنگی را روی یک حبه قند کوچک بچکانید و زیر زبانتان بگذارید تا ذوب شود.

روغن گیاهی گل رز

روغن گیاهی گل رز علاوه بر اینکه عطر خوبی به پوست تان می بخشد، می تواند باعث سفتی و احیای بافت های پوستی شود. این روغن همچنین به کاهش چین و چروک و شفایت پوست کمک زیادی می کند. استفاده از این روغن در ترکیب با روغن های دیگر روش موثری برای لاغری موضعی است.

روغن گیاهی ژرانیوم یا شمدانی

اگر از داشتن پوستی پرتقالی شکل از نوع سلولیت ناراضی هستید یا بدنتان به دلیل مشکل احتباس آب در بافت ها دچار تورم شده، می توانید به روغن گیاهی شمعدانی اعتماد کنید. ماساژ موضعی با این روغن به پراکنده شده ذخایر چربی اضافی زیر پوست کمک زیادی می کند.

روغن گیاهی نعنا فلفلی

نفخ و دیگر مشکات گوارشی باعث می شود که شکم تان بزرگ تر به نظر برسد. روغن گیاهی نعنا فلفلی باعث هضم راحت تر غذا شده و مشکات گوارشی را برطرف می کند. این روغن گیاهی همچنین برای تسکین خارش پوست، رفع واریس، درمان التهاب لثه و سم زدایی از کبد موثر است. می توانید چند قطره از این روغن را روی یک حبه قند کوچک یا یک قاشق چایخوری عسل حل کرده و میل کنید. استفاده از این روغن در ترکیب با روغن های دیگر برای کاهش نفخ و صاف شدن شکم موثر است.

روغن گیاهی درخت عرعر

اگر رژیم گرفته اید حتما این روغن را نیز استفاده کنید زیرا خواص سم زدایی دارد و باعث دفع آب اضافی بافت ها می شود. استفاده منظم از این روغن گیاهی در ترکیب با روغن های دیگر کمک زیادی به کاهش چربی های ذخیره شده در زیر پوست می کند.

روغن گیاهی رزماری

روغن گیاهی رزماری خواص ضدعفونی کنندگی دارد، تقویت کننده عمومی بدن است و باعث رفع گرفتگی عضانی و تسکین درد مفاصل می شود. این روغن برای مقابله با استرس، خستگی و رفع سلولیت و واریس موثر است. روغن گیاهی رزماری چربی های زیرپوست را جذب کرده و به صاف شدن پوست پرتقالی شکل کمک زیادی می کند.

روغن گیاهی سروکوهی

این روغن برای کاهش تورم و دفع مازاد آب بافت ها کمک می کند. روغن گیاهی سروکوهی تقویت کننده رگ ها و محرک جریان خون است.

روغن گیاهی چای سبز استفاده از روغن گیاهی چای سبز، به  خصوص برای لاغری و تناسب ران ها و باسن موثر است. این روغن به دلیل دارا بودن کافئین و پولیفنول ها باعث سفتی و استحکام پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می کند.

روغن گیاهی ترخون

برای داشتن شکمی صاف و مقابله با نفخ سراغ روغن گیاهی ترخون بروید. ترکیب این روغن با روغن های گیاهی دیگر به آب شدن چربی های زائد دور شکم، ران ها و باسن کمک می کند.

روغن های پایه

نباید روغن های گیاهی را که به عصاره های روغنی یا افشره های خوراکی شهرت دارند، به طور خالص روی پوست بزنید. در واقع لازم است که چند قطره از این روغن های گیاهی را در یک روغن پایه که اغلب روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن جوانه گندم و… است حل کرده سپس استفاده کنید.

روغن های گیاهی تهیه شده از مرکبات حساسیت پوست نسبت به نورخورشید را افزایش می دهند، در نتیجه بعد از استفاده برای پیشگیری از بروز لک های قهوه ای رنگ روی پوست، نباید در معرض نورآفتاب قرار بگیرید. استفاده از روغن های گیاهی در دوران بارداری، شیردهی و همچنین برای کودکان کم سن ممنوع است. شیشه های حاوی این روغن ها را دور از دسترس بچه ها قرار دهید.

روغن بادام شیرین

از روغن بادام شیرین نیز به عنوان پایه برای تهیه روغن ماساژ استفاده می شود. این روغن باعث افزایش جذب و کارایی روغن های دیگر می شود و در عین حال به رطوبت بخشی پوست کمک می کند.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است که برای احیای سلول های پوستی لازمند. این روغن باعث تغذیه عمقی تر پوست شده و پیری را از آن دور می کند. از روغن جوانه گندم برای کاهش چین و چروک و دفع چربی های زیر پوست استفاده می شود.

روغن جوجوبا

این روغن برای ماساژ لاغری فوق العاده است زیرا سازگاری خوبی با پوست دارد و تاثیر روغن های دیگر را بالا می برد.

روغن آووکادو

روغن آووکادو به عنوان روغن پایه استفاده می شود که حاوی اسیدهای چرب ضروری است و به همین دلیل برای ماساژ لاغری فوق العاده است. ترکیب این روغن با روغن های دیگر به کاهش سلولیت کمک کرده و سلول های پوست را احیا و تقویت می کند.

✔ روغن های گیاهی در خدمت ماساژ و لاغری

اگر می خواهید روغن ماساژ لاغری تهیه و همان موقع استفاده کنید بهتر است حداکثر ۹ قطره از روغن های گیاه را با ۱۵ میلی‌لیتر (معادل یک قاشق غذاخوری) از روغن های پایه مخلوط و استفاده کنید. اگر می خواهید به مقدار زیاد از این روغن ماساژ را تهیه و به مرور استفاده کنید، می توانید داخل شیشه تمیزی سه قاشق و نیم روغن پایه ریخته و ۳۰ قطره از روغن های گیاهی اضافه کنید

✔ روغن ماساژ لاغری با روغن های گیاهی ترخون، درخت عرعر و گریپ فروت

برای تهیه روغن ماساژ مناسب لاغری چهار قطره روغن گیاهی ترخون، دو قطره روغن گیاهی درخت عرعر و سه قطره روغن گیاهی گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری روغن پایه مانند روغن بادام شیرین یا هر روغن دیگر دلخواه مخلوط کرده و شکم، ران ها یا بازوها و باسن را ماساژ دهید. باید پوست این نواحی را  آرام  ماساژ دهید تا روغن جذب شود. برای تهیه روغن ماساژ برای سه قاشق و نیم روغن پایه، لازم است روغن های گیاهی اشاره شده را به ترتیب به ۱۵ ٬ شش و ۹ قطره افزایش دهید . بعد از استفاده از این روغن ماساژ تا حد امکان در معرض نورخورشید قرار نگیرید.

✔ روغن ماساژ لاغری با روغن های گیاهی لیموترش، رزماری و گل رز

ماساژ دادن پوست در نواحی ای که دچار ورم ناشی از احتباس آب و چربی های پرتقالی شکل است به لاغری کمک می کند. این روغن ماساژ کمک زیادی به آب شدن چربی های موضعی و صاف شدن پوست می کند. داخل یک قاشق غذاخوری روغن پایه (مطابق با امکانات و سلیقه تان)، چهار قطره روغن گیاهی لیموترش، سه قطره روغن گیاهی گل رز و دو قطره روغن گیاهی رزماری بریزید و محل مورد نظر را  آرام  ماساژ دهید تا روغن  کاما جذب پوست شود. برای سه قاشق و نیم روغن پایه میزان روغن های گیاهی را به ترتیب به ۸٬۱۰٬۱۲ قطره افزایش دهید بعد از ماساژ با این روغن در معرض نورآفتاب قرار نگیرید.

✔ روغن ماساژ لاغری با روغن های گیاهی ترخون، لیموترش و نعنا فلفلی

ترکیب این روغن های گیاهی برای داشتن شکم تخت و بهبود هضم غذا موثر است. این روغن ماساژ، به  خصوص برای آب کردن چربی های شکم فوق العاده است. یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا هر روغن پایه دیگر را با چهار قطره روغن گیاهی لیموترش، سه قطره روغن گیاهی ترخون و دو قطره روغن گیاهی نعنا فلفلی مخلوط کنید و شکم تان را در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. این کار عاوه بر کاهش نفخ به آب شدن چربی های دور شکم تان نیز کمک می کند. برای تهیه روغن ماساژ برای سه قاشق و نیم روغن پایه میزانروغن های گیاهی را به ترتیب ۸٬۱۰٬۱۲ افزایش دهید. بعد از استفاده از این روغن ماساژ در معرض نورخورشید قرار نگیرید.

✔ روغن ماساژ لاغری با روغن های گیاهی لیموترش، سروکوهی، شمعدانی و نعنا فلفلی

برای یک قاشق غذاخوری روغن پایه مانند روغن آووکادو، روغن بادام شیرین یا هر روغن پایه ای که می پسندید، سه قطره روغن گیاهی لیموترش، سه قطره روغن گیاهی سروکوهی، دو قطره روغن زیتون شمعدانی و یک قطره روغن گیاهی نعنا فلفلی لازم دارید. ماساژ روزانه با این روغن نیز به دلیل خواص مفید روغن های گیاهی استفاده شده به کاهش چربی های زیر پوست، به خصوص رفع سلولیت کمک می کند. برای تهیه این روغن ماساژ برای سه قاشق و نیم روغن پایه، لازم است که میزان روغن های گیاهی اشاره شده را به ترتیب به شش، ۱۰٬۱۰ و ۴ قطره افزایش دهید.

منبع : medplus.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.