17

زمانی که فاطماگل تبلیغ شامپو لطیفه و آب معدنی دماوند می کند! +عکس

 

زمانی که فاطماگل تبلیغ شامپو لطیفه و آب معدنی دماوند می کند!+عکس

 
چند هفته ای است که فاطماگل یکی از سریالهای معروف ترکیه ای اقدام به پخش تبلیغات آب معدنی دماوند و مواد بهداشتی آرایشی لطیفه میکند

 

و با وجود تمام تهدیدات مسئولان انتظامی و بهداشتی کشور، همچنان تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه های فارسی زبان ادامه دارد. پرونده تبلیغات طرفینی دارد. طرفهایی که گاه از 2 نفر هم بیشتر می شوند.

 

هر کدام از این طرفهای پرونده در این مدت حرفهایی زده اند. بدون هیچ توضیحی تمام دفاعیات را بخوانید شاید شما از کلاف سردرگم تبلیغات اطلاع یابید.

 

قانون و مسئولان:برابر ماده 10 قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که در سال 74 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید،

 

«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 10 قانون، مجازند به تناسب مسئولیت‌های خود دستورالعمل‌هایی را برای تعیین آگهی‌های تبلیغاتی غیر‌مجاز تدوین و بنابر حوزه صلاحیت خود

 

رأساً و به‌طور جداگانه به ناشرین، مطبوعات و بنگاه‌های تبلیغاتی و همچنین واحدهای داخلی و تابع خود ابلاغ کنند».

 

معاون اول وقت رئیس جمهور در مورخ 25  تیر ماه سال 1385 طی بخشنامه‌ای: «فعالیت‌های تمامی شبکه‌های تلویزیونی فارسی ‌زبان مستقر در خارج از کشور که در فضای کشور برنامه پخش می‌کنند

 

بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران غیر مجاز است لذا انجام هر نوع مصاحبه، ارسال خبر و «سفارش آگهی» به شبکه‌های یاده شده، ممنوع بوده و لازم است از انجام هرگونه اقدام در این زمینه خودداری شود»

 

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت: «مدت مدیدی است که کانال‌های ماهواره‌ای به صورت گسترده، داروها و وسایل و دستگاه‌هایی را در این زمینه‌ها تبلیغ کرده و بعضاً ادعا می‌کنند که این وسایل دارای مجوز وزارت بهداشت ایران است.

 

درحالی که وزارت بهداشت به هیچکدام از این دستگاه‌های درمانی مجوز نداده و معتقد است استفاده از این روش‌های درمانی صدمات جبران‌ناپذیری به افراد وارد می‌کند.»

 

وقتی فاطماگل تبلیغ آب معدنی دماوند و شامپو لطیفه می کند!

مجلس: هنوز قانونی برای برای منع تبلیغ در شبکه های ماهواره ای، تصویب نکرده است.

 

شرکتهای صاحب کالا: می گویند با توجه به اینکه هزینه ی تبلیغات در ایران 15 برابر بیشتر از هزینه تبلیغات در شبکه های ماهواره ای خارج از کشور می باشد ، ما ناچاریم که محصولاتمان را در شبکه های ماهواره ای تبلیغ کنیم .

 

شرکت دیگری عنوان می کند که برای پخش 4 نوبت آگهی در شبانه روز به یک شبکه ماهواره ای روزی 300 هزار تومان هم داده است. رقمی که با آن در صدا و سیما سلام هم نمی شود کرد. روحانی، مسئول دفتر بازرگانی شرکت آب معدنی دماوند در گفتگو با مهام نیوز پرده جدیدی رو می کند.

 

او می گوید:شبکه تلویزیونی “جم” بدون اجازه ما و بصورت خودسر اقدام به پخش آگهی آب معدنی دماوند کرده است و ما از طریق حقوقی پیگیر این مساله هستیم و این تبلیغ دیگر پخش نخواهد شد. نمی دانم شما چقدر حرفهای مسئول دفتر را باور کرده اید.

 

من که شک دارم. یعنی اینقدر عالم رسانه در جهان بی در و پیکر است؟ هر کسی از هر جایی می تواند آگهی تبلیغاتی یک شرکت را بصورت خودجوش پخش کند؟

 

آنهم  در شرایطی که همه می دانیم برای ثانیه ثانیه این تصاویر هزینه شده است و شبکه های ماهواره ای عاشق چشم و ابروی این شرکتها نیستند.

 

شرکتهای تبلیغاتی: از اینجای قصه، فضا جنایی پلیسی می شود. پای کسانی به پرونده باز می شود که اتفاقا هنرمند هم هستند. و نمایشهایشان همیشه در بهترین سالنها و بهترین زمانها روی صحنه می روند.

 

رضا.ح مدیر شبکه آفتاب است. کارگردانی که سالهاست برای خودش برو بیایی دارد. دشمن خونی آژانس تبلیغاتی کانون ایران نوین است. میگویند در حوزه رسانه ابرقدرتی است.

 

خبرنگاری از چرمشیر، یکی از مدیران شبکه آفتاب درباره فعالیت این شرکت در تهیه ، ارسال و پخش تیزرهای تبلیغاتی در شبکه های فارسی زبان سوال کرد و وی با بیان اینکه ما پیمانکار سازمان صدا و سیما هستیم این قضیه را از بیخ و بن تکذیب کرد.

 

کانون تبلیغاتی ایران نوین نیز قویا مشارکت در ساخت و پخش این تیزرها را نیز تکذیب میکند و نمونه کارهایش را برای تماشا پیشنهاد میکند.

 

البته همیشه پای واسطه هایی نیز در میان است. کسانی که ادعا می کنند چنان قدرتی دارند که می توانند در خارج از ایران قوی تر و متنفذتر از ایران عمل کنند و کسی هم نتواند از آنها سوال کند.

 

پای کدام سازمانها وسط ماجراست؟

از  دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گرفته تا پلیس امنیت اخلاقی ناجا و  وزارت بهداشت،

 

درمان و آموزش پزشکی و اداره کل بازرگانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و عجیب تر از آن  شرکت مخابرات ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران همه و همه در این پرونده دخیل هستند.

 

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم که گل سرسبد این ماجراست. اینهمه سازمان درگیر این پرونده هستند و تیزرها روزبه روز زیباتر و جدیدتر پخش می شوند.

 

خدا کند حکایت چند آشپز نباشد. حالا از امشب ما نیز کنار شما منتظر می نشینیم تا خبر برخورد با یکی از این شرکتها به گوشمان برسد. منتظر می مانیم تا دیگر تبلیغ آب معدنی بی اجازه!پخش نشود. منتظر می مانیم تا ببینیم هر کس از مادرش قهر میکند می تواند به کالایش تاییدیه وزارت بهداشت بچسباند یا خیر!.

منبع : www.parsnaz.ir

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.