43
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بارداری و زایمان

برو بریم »
7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

در روابط شما اگر احساس عاشقانه وجود داشته باشد حتما درصدد خواهید بود تا انتظارات و نیاز های شریک عاطفیتان را برطرف کنید. در این ...

دوران بارداری, تغییرات پوست دوران بارداری, ماسک حاملگی, آکن

خانم های باردار در سه ماهه اول این خوراکی را نخورید

 

 هیچ مرحله‌ای از زندگی انسان مانند دوران جنینی و پس از آن، یعنی دوران شیرخوارگی و کودکی پرمخاطره نیست.در این دوران نیازهای تغذیه‌ای زنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

ماریا صادقی، دبیرانجمن علمی مامایی ایران برای این دوران مصرف لبنیات، مغزها، ماهی‌های پرورشی و رودخانه‌ای، سبزی‌ها و میوه‌های تازه را در دوران بارداری ضروری توصیه می‌کند و می‌گوید: زنان در این دوران باید از خوردن ماهی‌های اقیانوسی، غذاهای خام و جگر بپرهیزند.

او با اشاره به تغییراتی که در خلق و خوی زنان باردار ایجاد می‌شود توضیح می‌دهد: بسیاری از زنان در این دوران به سمت افسردگی میل پیدا می‌کنند و در نتیجه تمایل آنها به پخت و پز و تهیه غذای مناسب کاهش می‌یابد به همین دلیل مصرف انواع فست‌فودها و غذاهای منجمد در این دوران افزایش می‌یابد که هیچ‌کدام به واسطه نمک زیاد، مواد نگهدارنده و کالری زیاد مناسب نیستند.

دبیرانجمن علمی مامایی ایران مصرف کنسروها به دلیل وجود مواد نگهدارنده و غذاهای خام مانند ماهی سوشی را برای زنان باردار مضر می‌داند و می‌گوید: اگر چه جگر حاوی آهن بالایی است ولی به علت غلظت بالای ویتامین A در 3 ماه اول بارداری اصلاً توصیه نمی‌شود، زیرا مصرف زیاد ویتامین A برای جنین در حال رشد در سه ماهه اول ممنوع است.

منبع : www.persianv.com

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.