93
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های داروهای گیاهی و طب سنتی

برو بریم »
بررسی فواید مکمل غذایی در گاو ها

بررسی فواید مکمل غذایی در گاو ها

فیدر میکسر پشت تراکتوری با توانایی ترکیب و مخلوط کردن مواد مختلف خوراک دام، به دامداران کمک می ‌کند، تا به طور بهینه تر و کار ...

اسپری هربکس

اسپری هربکس کاملا گیاهی و بی خطر است

آفت دهانی، تجربه ای دردناک و آزار دهنده که بسیاری از ما هرازگاهی آن را حس کرده ایم و برای رهایی از دستش به دهانشویه ها متوسل شده ایم.

اگر چه مکانیسم دقیق این آفت های آزار دهنده دهانی هنوز خیلی مشخص نیست اما به نظر می رسد واکنش های ایمنی بدن در ایجاد آنها موثر است و در واقع این آفت ها واکنش سیستم ایمنی ما به یک تهدید داخلی در بدن است.

این در حالی است که بیمارانی که به هر دلیل سیستم ایمنی بدنشان در حال ضعیف شدن است بیشتر از سایرین دچار این آفت های دهانی می شوند.

دکتر حسین جهانگیر، داروساز بعد از سالها تلاش موفق به ساخت یک اسپری دارویی برای درمان آفت های دهانی این بیماران شده است، اسپری ضدزخم های دهانی هربکس که به گفته دکتر جهانگیر مشابه خارجی ندارد. دکتر جهانگیر در ادامه درباره این اسپری چنین توضیح می دهد.

چه زمانی و چرا تصمیم به ساخت این اسپری گرفتید؟

سال ۱۳۹۱ بود. یکی از بستگان مبتلا به سرطان پستان بود و به دلیل شیمی درمانی دهانش آفت زده و از زخم های دهانی به شدت اذیت می شد تا حدی که حتی آب خوردن هم برایش سخت بود.

دیدن این همه سختی مرا به شدت متاثر کرد و تصمیم گرفتم دارویی برای درمان آفت های دهانی بیماران پیدا کنم. عاقبت بعد از سه سال مطالعه و بررسی موفق شدم این اسپری را بسازم.

ماده اولیه این اسپری چیست؟

این دارو کاملا گیاهی است و هیچ ترکیب شیمیایی در تولید آن استفاد نشده. این اسپری از عصاره بره موم تهیه شده است. برموم ماده ای مانند موم زنبور عسل است که زنبورها برای ضدعفونی کردن کندو و سلول های پرورش نوزادان از آن استفاده می کنند.

در واقع زنبورهای عسل صمغ گیاهان را در سبد گرده خود جمع کرده و به کندو می برند. در آنجا این صمغ را با موم مخلوط می کنند و به این شکل برموم که رنگی سبز یا قهوه ای تیره دارد درست می شود.

ما عصاره آبی برموم را می گیریم و بدون افزودن هیچ ماده شیمیایی اسپری مورد نظر را می‌سازیم.

۸۰ درصد این اسپری عصاره برموم و مابقی آب است.

rawpropol

برموم را از کجا تهیه می کنید؟

در کارخانه ما حدود ۱۰۰ گیاه وجود دارد که همه را خودمان عصاره گیری کرده و در ساخت داروها و محصولات بهداشتی از آنها استفاده می کنیم. برموم هم یکی از آنهاست.

خاصیت برموم چیست؟

این ماده ضدقارچ و ویروس، باکتری و التهاب است و به همین دلیل در درمان آفت های دهانی می تواند بسیار موثر باشد.

عوارض احتمالی برموم چیست و آیا برای افراد خاصی منع مصرف دارد؟

نه اسپری ما هیچ عارضه این داردا ما چون هنوز مطالعات کاملی در مورد تاثیر آن روی خانم های باردار و کودکان کمتر از ۴ تا ۵ سال نشده، بهتر است این افراد از این اسپری استفاده نکنند.

آیا تنها کاربرد اسپری شما در درمان آفت بیماران سرطانی است؟

نه سایر بیمارانی که به دلیل ضعف سیستم ایمنی دچار آفت های دهانی می شوند هم می توانند از این اسپری استفاده کنند؛ به طور مثال بیماران مبتلا به اچ آی وی یا هپاتیت یا افرادی که پیوند اعضا داشته اند.

آیا افراد سالمی که دچار آفت های معمولی در ناحیه دهان می شوند هم می توانند از این اسپری استفاده کنند؟

بله اما لزومی ندارد این افراد از این اسپری قوی استفاده کنند و آنها می توانند با هزینه بسیار کمتر از همان داروهای متداول استفاده کرده، نتیجه هم بگیرند.

چگونه بیماران باید از این اسپری استفاده کنند؟

هر چهار ساعت یک بار آن را داخل دهان خود اسپری کنند تا آفت ها از بین برود.

این دارو هم اکنون در چه مرحله ای است و چه زمانی به تولید انبوه می رسد؟

در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ گواهی ثبت اختراع گرفتیم. شرکت ما بیشتر در زمینه تولید محصولات بهداشتی فعالیت می کند و در زمینه تولیدات دارویی تاکنون خیلی فعال نبوده ایم.

به همین دلیل در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم تا گواهی دارویی بگیریم و بتوانیم با تولید انبوه این دارو را وارد بازار کنیم. در ضمن پروژه تحقیقاتی این اسپری دربیمارستان شریعتی روی بیماران سرطانی انجام گرفته و نتایج مثبتی هم داشته. امیدواریم به زودی این اسپری را به عنوان داروی گیاهی ثبت کنیم و بعد از اخذ مجوزهای لازم تا آخر سال جاری وارد فاز تولید شویم.

البته هم اکنون دهانشویه برموم ما با مجوز بهداشتی در بازار موجود است اما اخذ مجوز های دارویی مراحل پیچیده تر و دقیق تری دارد.

منبع : medplus.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.