91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...
تایید داروی Ixinity هموفیلی نوع B

Ixinity (coagulation factor IX (recombinant))

29 آوریل 2015 – سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی ایکسینیتی یا ایگزینیتی (Ixinity) را با نام ژنریک فاکتور انعقادی IX – نوترکیب (coagulation factor IX – recombinant) داخل وریدی را برای کنترل و پیشگیری از خونریزی و مدیریت بعد از عمل در کودکان و بزرگسالان 12 سال سن و بالاتر، مبتلا به هموفیلی B را مورد تایید قرار داد.

 

  •        نام تجاری: ایکسینیتی (Ixinity)
  •        نام ژنریک: فاکتور انعقادی IX – نوترکیب (coagulation factor IX – recombinant)
  •        شرکت تولید کننده: کمپانی اورژانس بیوسولوشنز (Emergent BioSolutions Inc)
  •        درمان: هموفیلی نوع ب (Hemophilia B)

 

تصویب Ixinity در یک کارآزمایی بالینی جهانی نشان داد میانگین بهبود تدریجی 0.98 IU / dL و متوسط ​​ترمینال نیمه عمر 24 ساعت است.

در طول مطالعه بالینی، در مجموع 14 واکنش های جانبی در میان 6 از 77 نفر گزارش شده است. عوارض جانبی و رایج ترین واکنش دارو ، مشاهده شده در 2.6٪ از افراد در مطالعات بالینی، سردرد بود. واکنش های جانبی دیگر گزارش شده شامل سستی و ضعف (ضعف)، بی تفاوتی (عدم احساس، احساسات، علاقه، یا نگرانی)، افسردگی، dysgeusia (تغییر طعم و مزه)، هموفیلی، انفلوانزا، ناراحتی محل تزریق، بی حالی (فقدان انرژی) و بثورات پوستی. تا کنون هیچ گزارشی از وقایع ترومبوتیک و یا واکنش های آلرژیک وجود ندارد.

هموفیلی B یک اختلال خونریزی مادرزادی ناشی از کمبود فاکتور انعقادی IX است. تاثیر آن بر حدود 1 از 25000 تولد جنس مذکر است، و حدود 4000 نفر را تحت در ایالات متحده تاثیر قرار داده و باعث میشود خونریزی خود به خود بوجود آید و یا با ضربه ناشی در مفاصل، عضلات و بافت نرم، و در نتیجه آسیب مفاصل، کاهش تحرک و آرتریت شدید باعث تاثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

 
منبع : medplus.ir
مطالب مرتبط :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.