23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > سینما – روزنامه اعتماد نوشت:

پگاه آهنگرانی جایگزین باران کوثری در فیلم «خشکسالی و دروغ» شد. این خبری بود که دیروز در خبرگزاری‌ها اعلام شد.

این خبر علت انصراف کوثری را همزمانی پروژه «خشکسالی و دروغ» با پروژه «دندون طلا» اعلام کرده بود. اما بلافاصله بعد از اعلام این خبر، باران کوثری در گفت‌وگو با «اعتماد» این موضوع را به‌شدت تکذیب کرد. او گفت: «این خبر که من به دلیل همزمانی این پروژه با پروژه «دندون طلا» انصراف دادم کاملا اشتباه است. دلیل انصراف من به هیچ‌وجه همزمانی با هیچ پروژه‌ای نبوده است و زمانی که من انصرافم از پروژه خشکسالی و دروغ را اعلام کردم، هنوز برای کار آقای میرباقری قرارداد نبسته بودم. من نزدیک به یک ماه قبل از این پروژه انصراف دادم اما آنها به دلایلی ترجیح دادند که آن را اعلام نکنند.»

باران کوثری ضمن آرزوی موفقیت برای پگاه آهنگرانی بازیگر جایگزین او در این فیلم گفت: خوشحال است که بازیگر خوبی این نقش را ایفا خواهد کرد.

پگاه آهنگرانی اما در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: «هیچ اطلاعی از این ماوقع نداشتم تنها به باران زنگ زدم و او هم برایم آرزوی موفقیت کرد.»

کوثری با اعلام اینکه علت کناره‌گیری‌اش اختلاف نظر شدید با پدرام علیزاده، کارگردان این فیلم بوده است، افزود: « در نهایت من به این نتیجه رسیدم که این همکاری نتیجه خوبی نخواهد داد. هرچند از ابتدا هم دلیل حضور من در این فیلم، متن و آقای یعقوبی بودند. از نظر من هنوز هم استاد یعقوبی و خانم کیخایی از بزرگان این عرصه هستند و دوست دارم که با آنها کار کنم. من این نقش را بارها اجرا کرده‌ام و هنوز هم دوست دارم آن را بازی کنم. اما سینما فضا و اقتضائات دیگری دارد و من ترجیح می‌دهم در سینما با شرایط دیگری کار کنم. » به گفته او فیلمنامه یعقوبی بسیار درخشان است و آرزو می‌کند کاش این فیلم در شرایط دیگری ساخته می‌شد.

از سوی دیگر ماجرای ورود بازیگران سینما به تئاتر و مخالفت عده‌ای با این ورود برای بهبود وضع گیشه چند سالی هست که موضوع بحث و گفت‌وگو است. باران کوثری اما موافق این اتفاق است. او معتقد است رفتن به سراغ متون نمایشی می‌تواند به بهبود وضع فیلمنامه‌نویسی در سینمای ایران کمک کند.

وی با دفاع از فیلمنامه یعقوبی گفت: « فیلمنامه آقای یعقوبی بسیار بسیار درخشان است. من موافق نیستم که حوزه سینما و تئاتر نباید به هم ورود کنند. به نظر من آقای یعقوبی شناخت بسیار کاملی از سینما دارد.»
وی که از سال ٩٠ برای ایفای نقش آلا به این گروه اضافه شد تاکنون بارها برای ایفای این نقش به روی صحنه رفته است و به گفته خودش نسبت به این نقش عِرق دارد. کوثری در پایان نیز با اعلام اینکه در اجرای صحنه‌ای این اثر همچنان خود او به ایفای این نقش خواهد پرداخت از تور آینده این اجرا در اروپا و امریکا خبر داد.

«خشکسالی و دروغ» عنوان نمایشی از محمد یعقوبی است که از شش سال پیش تاکنون چندین بار در ایران و خارج از ایران به روی صحنه رفته است. داستان این نمایش بر تاثیر دروغ در روابط بین افراد در خانواده تاکید دارد. حالا قرار است این اثر در نسخه سینمایی به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی پدرام علیزاده تولید شود.

5757

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید