23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > دین و اندیشه – شفقنا نوشت:

جامعه یهودیان ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 حضور پررنگی در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی ایران داشته اند. یکی از جایگاه های اصلی حضور کلیمیان ایران در صحنه های فرهنگی، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

شما در آغاز ورود به غرفه یهودیان ایران بنرها و پوسترهایی از آموزه های اخلاقی، انسانی و دینی تلمود و تورات را مشاهده می کنید. انساندوستی، عدالت و صلح از اصلی ترین عناصر این آموزه ها محسوب می شود. تصویری از بارگاه داود نبی نیز دراین غرفه دیده می شود.

آرش عبایی از فعالان آیین کلیمی می گوید ده عنوان کتاب یهودی به زبان پارسی منتشر شده و در اختیار علاقمندان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفته است. عبایی می گوید دیکشنری فارسی- عبری اثر سلیمان حیم نیز آخرین نمونه از کتبی است که توسط کلیمیان ایران انتشار یافته است.

این کارشناس یهودی می گوید بیشتر بازدیدکنندگان از غرفه کلیمیان ایران در نمایشگاه را دانشجویان و محققان تشکیل می دهند، به همین خاطر این غرفه آمادگی پاسخگویی به سوالات عمومی در مورد یهودیت را دارد. وی با تاکید بر تفاوت میان یهودیت و صهیونیسم این تمایز را در شناخت بهتر آیین موسی کلیم الله موثر دانسته است.

/6262

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید