23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

فرهنگ > تجسمی – موزه هنرهای معاصر آبادان پس از سال‌ها به مناسبت سی و سومین سالگرد فتح خرمشهر میزبان نمایشگاه عکسی از عکاسان سرشناس حوزه جنگ و دفاع مقدس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نمایشگاه سوم خرداد افتتاح می‌شود و در آن 64 اثر که مربوط به دومقطع مهم جنگ تحمیلی است، به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه هنر‌های معاصر آبادان که در سال‌های گذشته به بنایی متروکه تبدیل شده بود، قرار است با این نمایشگاه فعلیت‌هایش را از سر بگیرد. موزه هنرهای معاصر آبادان ۱۲ سال پیش، در زمان دولت اصلاحات افتتاح شد، اما با آمدن دولت نهم و دهم فعالیت‌های این موزه کم کم متوقف شده و حتی یکی از فضاهای نمایشگاهی آن به یک کارگاه نجاری تبدیل شد.

این نمایشگاه عکس شامل عکس‌هایی از رسول ملاقلی‌پور، جاویدالاثر کاظم اخوان، رسول صدرعاملی، سعید صادقی، علی فریدونی، امیر علی جوادیان، مهرداد ارشدی، محسن راستانی، محمد فرنود، بهرام محمدی‌فرد، ساسان مویدی و … خواهد بود.

بخشی ازعکس‌های این نمایشگاه راوی روزهای نخست جنگ تحمیلی با عنوان روزهای مقاومت است. در این عکس‌ها موج حملات عراق به شهرهای مختلف خوزستان ثبت شده است. بخش دوم نمایشگاه هم شامل عکس‌های مربوط به شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر است.

در بخش مقاومت این کتاب عکس‌های شهری و از چهره‌هایی چون مقام معظم رهبری، شهید چمران، شهید کاظمی آیت‌الله جمی، محمد جهان‌آرا و … به چشم می‌خورد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، چهره‌های فرهنگی خوزستان تلاش کردند تا این موزه را دوباره به مرکز فعالیت‌های فرهنگی شهر آبادان تبدیل کنند

این نمایشگاه  که روز سوم خرداد در محل موزه هنرهای معاصر آبادان افتتاح می‌شود، با حمایت سازمان مناطق آزاد اروند و همکاری موزه هنرهای معاصر و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی وانجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برپا شده است.

 

منبع : www.khabaronline.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید