18

 

سید حسن موسوی‌نژاد اظهار کرد: حوزه ریلی کشور با توجه به گستردگی ناوگان و عرصه فعالیتی که دارد قطعا جزو حوزه‌هایی است که قیمت سوخت در آن تاثیر می‌گذارد، اما با توجه به کم‌مصرف بودن قطارها و هزینه پایین آنها تاثیری که افزایش نرخ سوخت بر این حوزه از حمل‌و‌نقل می‌گذارد در قیاس با دیگر حوزه‌ها کمتر است.

اخبار,اخبار اقتصادی ,مرسدس بنز

وی با بیان این‌که قطعا حذف سوبسید از بنزین امری مثبت خواهد بود، تاکید کرد: این موضوع باعث واقعی شدن رقابت‌ها در عرصه حمل‌و‌نقل شده و هزینه‌های موجود را نیز به سطح اصلی اقتصاد نزدیک می‌کند.

رییس شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با اشاره به احتمال قدرت گرفتن شرکت‌های ریلی برای رقابت با جاده در حوزه ترانزیت عنوان کرد: در سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در مقابل رقابتی شدن ترانزیت ایستاده موضوع سوبسید نرخ سوخت و تاثیر آن بر ارزان‌شدن تعرفه‌ها در جاده‌های کشور بوده است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: از این‌رو اگر نرخ سوخت به واقعیت نزدیک شده و هیچ یک از حوزه‌های حمل‌و‌نقل از آن استفاده بیش از پیش نکنند قطعا قطارها امکان این را دارند که به رقابت با جاده برخواسته و عملکردی مثبت را در این زمینه از خود به جای بگذارند.

وی درباره‌ی احتمال افزایش نرخ بلیت قطار پس از افزایش نرخ سوخت اظهار کرد: هرچند نمی‌توان تاثیر این موضوع را در هزینه شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی کتمان کرد، اما اگر بنا باشد سهمی از افزایش قیمت بلیت را به بهای تمام شده سوخت اختصاص دهیم، قطعا نقش آن بیش از پنج درصد نمی‌شود.

منبع : www.persianv.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید