5
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های سلامت موها

برو بریم »
سیر تا پیاز کراتین مو

سیر تا پیاز کراتین مو

کراتین مو یک روش درمانی است که با استفاده از موادی حاوی کراتین، موهای فر، مجعد و وز را به موهای صاف و لخت تبدیل ...

home-hair-color

در  زمانی که حوصله ندارید به آرایشگاه بروید بخصوص در زمان روزه گرفتن بیش از هر وقت دیگر احساس کسالت می کنید  یا وقتی می خواهید جایی بروید و وقت آرایشگاه رفتن ندارید. موهای سفید هم صورتتان  را به هم ریخته نشان می دهد، بنابراین پیش خود می گوئید که یک شامپوی رنگ مو بخرید و در حمام،  درمواقع اضطراری به موهایتان بزنید ما در این بخش به شما خواهیم گفت که انتخاب شامپوهای رنگ مو ب خصوص در طول ماه رمضان که بدن تان آسیب پذیرتر است، چه عارضه هایی دارد…

شامپوهای رنگ مو

شامپوهای رنگ مو، نوع جدیدی از رنگ موها هستند که کار رنگ کردن را تسهیل کرده اند. در واقع شما به جای وقت صرف کردن برای رفتن به آرایشگاه و منتظر ماندن برای رنگ گرفتن موهایتان، کافی است یک شامپوی رنگ مو بخرید و به حمام بروید. موهای شما بعد از ۵- ۱۰ دقیقه رنگ دلخواه تان را به خود می گیرید.

شاید در نگاه اول شگفت انگیز به نظر برسد امّا در واقع شما به خاطر صرفه جویی در وقت و انرژی، شامپوهای رنگ مو را انتخاب می کنید و آسیب هایی جدی به بدن تان می زنید.

شامپوهای رنگ مو، ماندگاری بالایی ندارند و در دسته ای بین رنگ موهای نیمه دائمی و دائمی قرار می گیرند. با شامپوهای رنگ مو، مولکول هایی ظریف به ساقه ی موها نفوذ می کنند، موهایتان به صورت آنی رنگ می گیرند و به صورت تدریجی بر اثر شست و شو، رنگ خود را از دست می دهند.

شامپوهای رنگ مو تنوع چندانی ندارند و معمولاً کسانی که تصمیم دارند موهای خود را یک یا دو درجه تیره یا روشن کنند، از آن ها استفاده می کنند. استفاده از شامپوهای رنگ مو در بین کسانی که موهای سفید زیادی دارند نیز شایع است.

امّا با وجود همه ی مزایایی که گفته شد، چرا نباید از شامپوی رنگ مو استفاده کنیم؟

hair

عوارض رنگ کردن مو با شامپو در ماه رمضان

استفاده از شامپوی رنگ مو به علّت وجود استات سرب در آن، عوارضی جدی برای بدن دارد که این عوارض در ماه رمضان به علّت تغییرات شرایط بدن، تشدید می شود. بنابراین بهتر است رنگ کردن مو با شامپوی رنگ را در ماه رمضان کنار بگذارید.

در این جا به برخی از عوارض رنگ کردن مو با شامپوی رنگ مو در ماه رمضان، اشاره می کنیم:

•    تاثیر بر اعصاب

استات سرب موجود در شامپوی رنگ مو، سریعاً به مغز و اعصاب جذب می شود و علاوه بر آسیب هایی که به این نقطه می زند، ایجاد سردرد می کند.

هم چنین کسانی که از میگرن رنج می برند و در ماه رمضان، بیش از دیگر روزها در معرض حملات میگرنی هستند، بسیار در مقابل استات سرب آسیب پذیرند.

این تاثیر منفی بر اعصاب، باعث خستگی، بی حالی و ضعف نیز می شود. روزه داران در ماه رمضان، معمولاً دچار ضعف و بی حالی هستند که با مصرف این شامپوها، اعصاب آن ها ضعیف تر شده و بیشتر در معرض خستگی قرار می گیرند.

•    کم خونی

کم خونی یکی از آسیب های جدی شامپوهای رنگ مو بر بدن است. استات سرب می تواند بدن را دچار کمبود آهن کند. در ماه رمضان، ممکن است روزه داران به علّت تغذیه ی نادرست دچار کمبود آهن بشوند. امّا استفاده از شامپوهای رنگ مو نیز این کمبود را تشدید می کند.

به ویژه که بیشتر مصرف کنندگان رنگ موها، بانوان هستند که قاعدگی را نیز در ماه رمضان تجربه می کنند. قاعدگی در ماه رمضان مزید بر علّت شده  و باعث کاهش هرچه بیشتر آهن خون می شود.

فراموش نکنید که کم خونی و کمبود آهن بدن، به نوبه ی خود یکی از علل خستگی و ضعف بیشتر در ماه رمضان است.

•    مشکلات گوارشی

روزه داران در ماه رمضان مدت زمانی طولانی را گرسنه می مانند و کمتر تحرک دارند. اگر عادت های نادرست غذایی را نیز اضافه کنیم، سیستم گوارشی در ماه رمضان مستعد بسیاری از بیماری ها و عوارض می گردد.

امّا آن چه که این مشکلات را تشدید می کند، استفاده از شامپوهای رنگ مو است. استات سرب موجود در این شامپوها، مشکلات گوارشی را وخیم تر می کند.

بنابراین بهتر است به طور کلّی دفعات استفاده از شامپوهای رنگ مو را کم کنید و در ماه رمضان از خیر رنگ کردن موها با شامپوی رنگ بگذرید.

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید