94
هفته نامه زندگی مثبت – ترجمه مونا ضرغام: در دنیای پرمشغله امروز، آنچه حتی بیش از سلامت اهمیت دارد این است که چقدر کار در طول یک روز انجام می گیرد. بنابراین تعجبی ندارد که ما میزان بالایی از فشار خون بالا، بیماری عصبی و دیگر بیماری های مرتبط استرس را در دنیای امروز تجربه می کنیم. حتی وقتی هم که به مسافرت می رویم، اغلب با استرس بیشتر از قبل بر می گردیم. بنابراین گاهی سفر هم علاج دردمان نمی شود و آرامش را برایمان به ارمغان نمی آورد. در همین رابطه این مقاله به راهکارهایی می پردازد که با به کار بردن آنها می توانید آرامش را به زندگی پرمشغله خود هدیه کنید.

خنده: خنده خلق و خو را بهبود می بخشد، موجب کاهش تنش می شود و محیطی مثبت ایجاد می کند. خنده منحصر به فرد است و موجب افزایش اندورفین و کاهش میزان ترشح  هورمون استرس در بدن می شود. خنده هم برای شما هم اطرافیانتان مفید است.

انجام یک کار در یک لحظه: اغلب ما در جهان خلاقیت مدار امروز روی انجام چند کار در یک زمان تمرکز می کنیم و این مساله کیفیت زندگی را پایین می آورد. بنابراین انجام یک کار در یک زمان موجب کاهش استرس می شود و کیفیت کار را بالا می برد.

 

,چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ آرامش,روانشناسی فردی

 

چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟

چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ آرامش

 

نظم:سعی کنید همیشه منظم و مرتب باشد. یک میز کاری شلوغ یا یک اتاق به هم ریخته هم می تواند موجب استرس شود. بنابراین نظم و ترتیب بر هر چیزی اولویت دارد.

تمرینات تنفسی: تمرینات تنفسی مختلفی وجود دارد که می توانید به وسیله آنها به آرامش برسید. بهترین نوع آن تمرین دم و بازدم هرکدام به مدت 4 ثانیه است. روش دیگر نشستن با چشم های بسته و احساس کردن دم و بازدم از ریه هاست. این تمرین تنفس را هرجایی می توان انجام داد؛ در محل کار، زمان ترافیک و در تختخواب قبل از خوابیدن.

 

,چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ آرامش,روانشناسی فردی

 

چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟

 

موسیقی:گوش دادن به موسیقی روش خوبی برای کم کردن استرس و لذت بردن از آرامش در طول روز است. البته مطمئن باشید که موسیقی آرامش بخش گوش می دهید موسیقی کلاسیک انتخاب خوبی است که ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد.

تصویرسازی ذهنی: می گویند فکر و جسم با هم در ارتباط هستند. با تصویرسازی ذهنی و تصورکردن خود در محیطی آرامش بخش می توانید آرامش را به خود هدیه کنید. تنها یک دقیقه زمان می برد اما همین یک دقیقه می تواند آرامشی را که می خواهید به شما بدهد.

 

,چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟ آرامش,روانشناسی فردی

 

چگونه می توانم آرامش داشته باشم؟

 

ورزش: حتی یک پیاده روی کوتاه مدت تفاوت بسیاری ایجاد می کند. ورزش علاوه بر اینکه شما را از کارتان دور می کند موجب ترشح هورمون اندورفین می شود. ورزش منظم فواید بسیاری دارد از جمله کیفیت خواب را بالا می برد و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

منبع : ravanpezshk.akairan.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید