94

angoor-ghermez

 

طبق تحقیق جدیدی انگور قرمز می تواند به کاهش افسردگی کمک کند.

مطالعه پزشکی که در دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شد دریافت که رسوراترول (resveratrol) ، عامل ضدالتهابی طبیعی که در پوست انگور قرمز وجود دارد، می تواند از بروز التهاب و رفتارهای مرتبط با افسردگی در جوندگانی که در معرض استرس اجتماعی قرار داشتند، پیشگیری کند.

 

 

سوزان کی وود می گوید این تحقیق برای جامعه ی امروز خیلی مناسب است، چون درمان بالقوه ایست برای افرادی که بیشتر در معرض افسردگی و اختلالات ناشی از استرس های اجتماعی قرار دارند.

کی وود اضافه می کند: ما امید داریم که یافته هایمان، دانشمندانی را که در حال انجام آزمایش های بالینی درباره اثر عوامل ضدالتهابی طبیعی روی افسردگی هستند، بیشتر تشویق کند.

به گفته ی جولی فینل،رسوراترول برای از بین بردن التهاب در سراسر بدن دست به کار می شود. در این تحقیق دیده شد که حیوانات تحت استرس با فعال شدن رسوراترول، توانستند سطح استرسشان را کنترل و محدود کنند.

به علاوه این ماده به طور طبیعی در پوست انگور قرمز وجود دارد و به عنوان مکمل هم به فروش می رسد. تحقیقات نشان دادند که این عامل طبیعی ممکن است مسئول پیشگیری از آسیب های عروق خونی بوده و کلسترول LDL را کاهش دهد. آزمایش دوز بالای راسوراترول نشان داد که از حیوانات مورد آزمایش در برابر چاقی و دیابت محافظت می کند.

 

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید