6
محل تبلیغ شما
6
محل تبلیغ شما
کرم های دور چشم

 کرم های دور چشم حاوی رتینول و Conenzyme یا همان Q10 هستند. این مواد باعث می شوند کلاژن از دست رفته پوست دوباره جایگزین شود. کلاژن نوعی پروتئین است که توسط سلول های پوست تولید می شود. این ماده به سلول های پوست کمک می کند در کنار هم قرار گیرند و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کنند. توجه داشته باشید که تمام کرم های دور چشم باید دو بار در روز؛ یک بار صبح و یک بار شب استفاده شوند.

 

,بهترین راه برای محو کردن چین و چروک,آرایش، آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو، مدل ناخن

 

بهترین راه برای محو کردن چین و چروک

بهترین راه برای محو کردن چین و چروک

 

این کرم ها مخصوص گروه های سنی مختلف ساخته شده اند. از 25سالگی کرم دورچشم و لب آبرسان را یکبار صبح و یکبار قبل از خواب مصرف کنید. از 35سالگی نیز مصرف کرم تغذیه کننده دورچشم را آغاز کنید. بعد از 40سالگی هم باتوجه به نوع پوست تان از کرم ضدچروک دورچشم استفاده کنید. با ورود به 50 سالگی نیز از کرم دورچشم آبرسان هنگام شب و کرم لیفت دورچشم هنگام روز استفاده کنید. لازم به ذکر است کرم های دور چشم در بازار بین 15 تا 220 هزار تومان قیمت دارند.

 دکتر داریوش دائر، متخصص پوست و مو درباره استفاده از کرم های دور چشم برای درمان خطوط پنجه کلاغی به شما می گوید: «اولویت های درمان خطوط پنجه کلاغی از نظر من براساس سن، جنس و نوع پوست بیمار تعیین می شوند. در سنین زیر 40 سال بسیاری از این خطوط را می توان با استفاده از کرم های ضدآفتاب مخصوص ناحیه دورچشم و کرم های ضدچروک بهبود بخشید.»

کرم های بوتاکس

 دکتر دائر، متخصص پوست و مو در این باره می گوید: «اکثریت متخصصان پوست و زیبایی برای کرم هایی که اصطلاحا «شبه بوتاکس» هستند، نقش درمانی قائل نیستند، همچنین باتوجه به درشت بودن مولکول هایی چون اسید هیالورونیک امکان جذب این مواد از طریق روزنه های پوستی بسیار اندک و ناچیز است، اما از این مواد پرکننده یا «فیلر» می توان به روش تزریق درون جلدی یا زیرجلدی برای ترمیم و پر کردن چین و چروک های صورت و دور چشم بهره گرفت.»

نکته قابل توجه در تبلیغات این کرم ها، مناسب بودن آنها برای هر سن و سال است. مشهورترین آنها نیز کرم سم مار است که در بازار بین 150 تا 450 هزار تومان به فروش می رسد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی است که برای درمان بیماری های خاص عضلات به کار می رود. در زیبایی نیز برای درمان چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو که یکی از سمی ترین داروهای ساخته شده توسط بشر است، با فلج کردن موقت عضلات باعث کاهش چین و چروک ها به خصوص چروک های پنجه کلاغی، برخی چروک های ریز پایین چشم و شلی پلک بالا می شود. تزریق بوتاکس، انقباض عضلات در محل مورد نظر را به طور موقت از میان می برد و با این کار خطوط چروک اطراف چشم را محو می کند.

 می توان با راهکارهای خاصی ضمن تزریق بوتاکس، ابرو را نیز بالا برد تا افتادگی پوست پلک بالا کاهش یابد. درواقع تزریق بوتاکس، راه حل مناسبی برای آویزان بودن پلک و ظاهر خسته آن است بنابراین تا حد زیادی می توان آن را جایگزین جراحی بلفاروپلاستی کرد؛ بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که برای برداشتن پوست شل شده پلک صورت می گیرد. لازم به ذکر است که هزینه بوتاکس بین 100 تا 500هزارتومان تمام می شود.

لیزر

 لیزر فراکشنال با درجه پایین با تحریک کـلاژن ســازی، عمق چروک های پوست را از میان می برد و به پوست قوام محکم تری می دهد. لیزر ان دی یاگ یا همان دایود نیز با طول موج های مختلف به صورت پالسی داخل بافت نفوذ می کند. تاباندن لیزر همچنین باعث تخریب دیواره سلول های چربی و آزاد شدن آنها می شود، به این ترتیب چربی های مایع را هم می توان با مکش خفیفی تخلیه کرد.

 پی آر پی

 برای درمان چروک های ریز اطراف چشم، تیرگی دور چشم ها و تا حدودی پف پلک ها یکی از بهترین انتخاب ها انجام پی آر پی است. در این روش با گرفتن چند سی سی از خون بیمار در کیت های مخصوص و سانتریفوز آن، پلاکت های فرد جداسازی شده و پس از فعال سازی توسط پزشک متخصص در نقاط مورد نظر تزریق می شود.

روند کلاژن سازی پس از تزریق شروع شده و طی یک ماه مشهود می شود و پس از سه تا چهار ماه به حداکثر می رسد. تزریق پی آرپی درصورتی که با آماده سازی صحیح نمونه و به روش صحیح انجام شود، تاثیر کاملا مشهودی در بهبود ظاهر پلک ها، تیرگی دور چشم و کاهش چروک ها خواهد داشت.

کدام روش برای کدام چروک؟!

 دکتر دائر در مورد اولویت استفاده از روش های ذکرشده می گوید: «در شرایطی که پوست خشک و چین ها عمیق باشند، می توان از تزریق بوتاکس یا استفاده از رادیوفرکوئنسی کمک گرفت. معمولا در این شرایط دیگر نیازی به استفاده از لیزر حس نمی شود. درصورتی که چین ها عمیق باشند یا بعد از دو یا سه جلسه درمان رادیوفرکوئنسی نتیجه دلخواه به دست نیاید، می توان از لیزر یا پی آرپی استفاده کرد. پی آر پی در از بین بردن تیرگی دورچشم و بهبود ظاهر فرورفته حدقه، بهتر از درمان چروک ها نتیجه بخش بوده است اما در سنین بالاتر از 40 سال رویکرد درمانی متفاوت است.

معمولا از ترکیب مراقبت های چشمی شامل تکنیک های ماساژ دادن یا ماسک های ضد چروک همراه تزریق بوتاکس برای درمان این چروک ها استفاده می شود، اما برای جوانسازی و تقویت رشته های کلاژن و الاستین می توان به شکل متناوب از درمان لیزری و درمان رادیوفرکوئنسی کمک گرفت. از لیزرهای موثر در درمان و بازسازی چروک های این ناحیه می توان به لیزر فراکشنال co2 و لیزر ان دی یاگ با طول موج بلند اشاره کرد.»

 

,بهترین راه برای محو کردن چین و چروک,آرایش، آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو، مدل ناخن

 

بهترین راه برای محو کردن چین و چروک

 

 دکتر دائر در مورد انتخاب بهترین روش برای درمان خطوط پنجه کلاغی می گوید: «برای مقایسه اثر بخشی هر یک از روش های فوق نیاز به انتخاب بیمار مناسب و شرایط خاص هر فرد وجود دارد. به این معنا که نمی توان تجویزی که فرضا برای یک خانم 55ساله و یائسه مناسب دانسته می شود را برای خانمی 40 ساله و دارای سلامت هورمونی مصلحت دانست. انتخاب روش درمانی به نظر تخصصی پزشک معالج و استنباط وی از شرایط بیمار وابسته است.»

عوارض کدام روش کمتر است؟

 معمولا درمان های ذکر شده در بالا هیچ کدام عارضه ای در بر ندارند و حتی سوختگی سطحی ناشی از لیزر فراکشنال co2 نیز با گذشت دو تا سه هفته در اکثر موارد به طور کامل بهبود می یابد. اما بیمارانی که تحت درمان با دستگاه های مختلف قرار می گیرند، باید انتظار و آمادگی بروز برخی علائم گذرا همچون سرخی یا کبودی، تورم یا سوختگی ناشی از لیزر را داشته باشند و با علم به این موضوع به درمان روی آورند.

نکاتی که نباید فراموش کنید

 چروک های پنجه کلاغی در کسانی که در معرض آفتاب هستند و مجبورند چشم های شان را ریز کنند، بیشتر دیده می شود. بنابراین لازم است همیشه از عینک های آفتابی استفاده کنید. کرم های ضدچروک با SPF حداقل 15 نیز به پیشگیری از ایجاد این چروک ها کمک می کنند. فاکتورهایی مانند فشار کاری، استرس و. . . نیز باعث آزاد شدن رادیکال های آزاد و آسیب رساندن به پوست می شوند، بنابراین باید سعی کنید از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان استفاده کنید.

رژیم های حاوی اسیدهای چرب امگا3 نیز به کاهش چین و چروک ها کمک می کنند. برای شست وشوی دور چشم و لب از پاک کننده های مخصوص (فاقد صابون) استفاده کنید. ترک سیگار نیز تا حد زیادی از بروز چروک های دور چشم جلوگیری می کند. یادتان باشد هرگز به دور چشم تان کرم پودر نزنید و به جای آن از کانسیلر مخصوص پلک استفاده کنید.

منبع : ravanpezshk.akairan.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید