6
محل تبلیغ شما
6
محل تبلیغ شما

 

پیری زودرس,پیری زودرس پوست,پیری زودرس پوست صورت,پیری زودرس پوست چهره,برنزه کننده پوست,دلایل پیری زودرس پوست,سیگار کشیدن,کرم ضد آفتاب,نور خورشید,پوست

,پیری زودرس, پیری زودرس پوست, پیری زودرس پوست صورت,آرایش، آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو، مدل ناخن
 

علائم هشدار دهنده پیری زودرس

 

برخی عاداتی که داریم می توانند سبب پیری زودتر ظاهر ما شوند. برای پیری ۲ دلیل عمده وجود دارد. تحقیقات روی دوقلوها نشان داده پیری یا ارثی است یا به دلیل فاکتورهای محیطی است. به عبارت ساده تر کسانی که پیرتر از سن خود به نظر می رسند، استرس

 

 

 

و انتخاب های اشتباهی داشته اند که رد پیری را بر چهره آنها بر جای گذاشته است. محققان می گویند برای آنکه از شر پیری زودرس نجات یابیم، کافی است برخی از عادات مان را اصلاح کنیم.

 

 

نور خورشید

 

روزگاری مردم تصور می کردند اگر بدن شان را با روغن بچه چرب کنند و تمام روز را در مقابل نور خورشید دراز بکشند، به پوست خود و سلامت آن کمک بزرگی کرده اند. پس از سال ها پژوهشگران دریافتند که قرار گرفتن طولانی مدت

 

در معرض نور خورشید نه تنها به پوست کمکی نمی کند، بلکه موجب پیری زودرس و سرطان پوست می شود. دکتر نورمن لوین، متخصص پوست نویسنده کتاب پوست سالم معتقد است که اگر تنها یک روش برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست وجود داشته باشد،

 

 

 

اجتناب از آفتاب است. خورشید روی بازسازی سلول های پوست تأثیر منفی می گذارد و زمانی که سلول های قدیمی می میرند، سلول های جدید به راحتی نمی توانند جایگزین آنها شوند. در نتیجه پوست پیر و مستعد ابتلا به سرطان پوست می شود. دکتر جنیفر استین، استادیار پوست در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک معتقد است که بیشتر لکه های قهوه ای روی پوست افراد ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب می باشد.

 

 

عدم استفاده از کرم ضد آفتاب

 

کارشناسان معتقدند که حداقل SPF مناسب برای جلوگیری از آسیب پوست 30 است و اکثر افراد یا از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنند و یا از کرم های با SPF پایین استفاده می کنند و فقط کمتر از یک چهارم افراد از کرم های ضد آفتاب مناسب بهره می گیرند. جفری داوو، پزشک بالینی درماتولوژی معتقد است بسیاری از افرادی که از ضد آفتاب مناسب استفاده می کنند هم نمی دانند که باید حداقل هر دو ساعت، یکبار آن را تجدید کنند، اگر قصد دارید از خانه خارج شوید، علاوه بر کرم ضد آفتاب، از لباس های محافظ و کلاه های لبه پهن استفاده کرده و سعی کنید از قسمت سایه رفت و آمد کنید تا پوست تان کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

 

 

 

استفاده از وسایل برنزه کننده پوست

 

فکر می کنید اگر به روش مصنوعی و استفاده از تخت های برنزه کننده (با اشعه) رنگ پوست خود را تغییر دهید، هیچ آسیبی به پوست تان نمی رسد و روش سالم تری را انتخاب کرده اید؟ پس حتماً دوباره فکر کنید. تخت های برنزه با استفاده از نور ماوراء بنفش A و B عمل می کنند که این اشعه ها منجر به پیری و ایجاد چین و چروک در پوست می شوند و خطر ابتلا به سرطان ملانوم را سه برابر افزایش می دهند. دکتر لوین معتقد است که هیچ چیزی از رفتن به سالن های برنزه برای پوست، خطرناک تر نیست.

 

 

سیگار کشیدن

 

اگر خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری های قلبی و سکته مغزی به اندازه کافی برای ترک سیگار مشوق شما نیست، نظرتان در مورد ایجاد چین و چروک روی پوست تان چیست؟ مطالعات متعدد نشان می دهند که سیگار نیز کار اشعه های مضر خورشید را انجام می دهد

 

 

 

و علاوه بر تأثیر خارجی از داخل نیز روی پوست تأثیر می گذارد و پوست را ضعیف و خسته و چروکیده می کند. اگر باز هم قانع نشدید، بدانید که سیگار کشیدن رنگ پوست را زرد کرده و در جریان خون تداخل ایجاد می کند و بهبود زخم را به تاخیر می اندازد. دکتر لوین می گوید: اگر شما سیگاری هستید و پوست تان زخم شده و یا به هر دلیلی آسیب دیده است، مطمئن باشید که ترمیم و بازسازی زخم به کندی انجام خواهد شد.

 

خالی کردن جوش 

 

بهتر است، جوش را به حال خود رها کنید؛ چرا که خالی کردن و دست زدن به آن، منجر به ایجاد یک زخم دائمی می شود. به جای خالی کردن جوش از یک داروی ضد جوش، همچون پروکسید بنزوئیل و یا اسید مالیسیلیک استفاده کنید و اگر با این داروها جوش شما رفع نشد با متخصص پوست خود تماس بگیرید.

 

 

پاک کننده های اشتباه 

 

بزرگ ترین اشتباهی که افراد هنگام شستشوی صورت شان مرتکب می شوند این است که از همان صابون خشنی که برای بدن شان استفاده می کنند، برای صورت استفاده کرده و صورت شان را با آن می شویند. دکتر استین توصیه می کند که همیشه در حمام خود، چند نوع صابون داشته باشید و به خصوص اگر پوست حساسی دارید، از پاک کننده های بسیار ملایم استفاده کنید. اگر پوست تان مستعد آکنه است، حتماً از پاک کننده های بدون چربی استفاده کنید تا بدتر نشود. افرادی که پوست خشک دارند نیز باید متوجه باشند که بعد از هر بار شستشو از یک کرم مرطوب کننده و ترجیحاً از کرمی استفاده کنند که حاوی ضد آفتاب باشد تا علاوه بر تأمین رطوبت پوست، از آن در برابر آفتاب نیز محافظت کند.

 

 

 

 

 

مالیدن و خراشیدن پوست

 

شستن صورت ایده خوبی است، ولی مالیدن و خراشیدن آن اصلاً برای پوست خوب نیست. مالش پوست موجب تحریک و یا حتی خراشیدگی آن می شود. گاهی اوقات افراد مبتلا به آکنه تصور می کنند که با مالیدن پوست، اوضاع بهتر می شود؛ اما این کار جوش ها را بدتر می کند. با پوست خود مهربان باشید و با ملایمت برخورد کنید و با یک لیف بسیار نرم و با حرکت دایره ای آن را بشویید.

 

استرس و اضطراب پوست

 

شاید باور نکنید، ولی وقتی که استرس دارید، تأثیر منفی آن حتی روی پوست شما نیز نمایان می شود. دکتر داوو می گوید: دلیل آن چندان مشخص نیست، ولی بیشتر پزشکان معتقدند که استرس، اوضاع بسیاری از بیماری ها و ناراحتی های پوستی از جمله پسوریازیس و روزاسه را وخیم تر می کند و توانایی پوست برای مقابله با عفونت ها و محرک های پوستی را کاهش می دهد. علاوه بر این، افراد مبتلا به استرس، زمان کمی را به مراقبت از پوست خود اختصاص می دهند.

 

لایه برداری

 

داشتن پوست جوان بسیار ارزشمند و داشتن آن نیز گاهی بسیار پر هزینه و بی فایده است؛ مثل زمانی که به علت شهرت کسی، بدون توجه به توانایی هایش به او مراجعه و پوست خود را لایه برداری می کنید. دکتر ایستن می گوید: لایه برداری فقط باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد؛ آن هم در موارد خاص؛ زیرا کاری بسیار ظریف و حساس است و علاوه بر آن، کسانی که پوست حساس دارند نباید هیچ گاه پوست خود را لایه برداری کنند.

 

 

 

مواد شیمیایی لایه برداری می تواند موجب عفونت و حتی زخم های دائمی شود. از کرم های لایه برداری خانگی نیز استفاده نکنید، زیرا موجب قرمزی و تحریک پوست می شود و به جای جوانسازی پوست، آن را پیرتر می کنند.

 

 

 

 

 

پرخوری 

 

قبل از اینکه گاز دوم را به چیزبرگر خود بزنید، به این موضوع توجه کنید که افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست و لاغری مجدد باعث شل و آویزان شدن آن می شود. اگر پوست به اندازه کافی انعطاف پذیر نباشد، گاهی اوقات فرد مجبور می شود برای کشیدن آن به جراحی متوسل شود.

 

 

 

کم خوابیدن

 

بیش از یک چهارم افراد کمتر از 7 الی 9 ساعت در شبانه روز می خوابند و کم خوابی موجب رنگ پریدگی و تیرگی پوست زیر چشم می شود. دکتر داوو می گوید که کمبود خواب موجب خستگی پوست می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

علائم هشدار دهنده را جدی بگیرید

 

تغییر سلول های پوست یکی از مشخص ترین نشانه های ابتلا به سرطان پوست است و در صورتی که لکه ها و خال های کوچک پوست، سریع تشخیص داده شوند، به راحتی می توان آنها را درمان کرد. حداقل ماهی یک بار، به دقت پوست خود را در جلوی آینه بررسی کنید تا متوجه ایجاد کوچک ترین تغییر روی پوست بشوید. دکتر داوو می گوید در صورتی که یکی از بستگان نزدیک و یا خانواده به سرطان مبتلا شده است و سابقه ابتلا به این بیماری در خانواده شما وجود دارد،

 

 

 

 

 

به محض مشاهده هر نوع خال، لک و یا تغییر پوستی به پزشک متخصص مراجعه کنید. رژیم غذایی مناسب داشته باشید و آب بنوشید: دکتر سامانتا هلر متخصص تغذیه مرکز پزشکی نیویورک می گوید: چیزی که می خورید، نه تنها روی بخشی از حال درونی و احساسی

 

 

 

، بلکه روی ظاهر و نشاط شما نیز تأثیر می گذارد. هر چقدر به رژیم غذایی خود کمتر توجه کنید، با مشکلات پوستی بیشتری مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید که پیری پوست، یکشبه اتفاق نمی افتد و عدم تأمین مواد غذایی و گرسنگی پوست، شرایط پیری آن را فراهم می آورد.

 

 

 

 

 

متخصصان تغذیه بر این باورند که اگر رژیم غذایی فاقد مواد مغذی پوست باشد، مشکلات پوستی زیادی به وجود می آید و هر نوع مشکل پوستی مزمن مستقیماً به رژیم غذایی مربوط می شود.

 

 

 

 

 

متخصصان پوست معتقدند که سلامتی سلول های پوست به ویتامین A در رژیم غذایی وابسته است و محصولات لبنی کم چرب نیز یکی از مواد مغذی برای سلامتی پوست هستند.

 

 

 

 

 

در صورت ابتلا به بیماری دیابت یا تیروئید، ضرورت مصرف ویتامین A دو برابر می شود؛ زیرا افراد مبتلا به این بیماری ها نمی توانند به راحتی بتاکاروتن موجود در غذا را به ویتامین A تبدیل کنند. هویج سرشار از ویتامین A است.

 

 

 

ماست کم چرب هم اگر چه حاوی مقادیر زیادی ویتامین A نیست، حاوی باکتری زنده اسیدوفیلوس می باشد که برای سلامت روده بسیار ضروری است و به سلامت پوست نیز کمک می کند. دکتر لیپسکی معتقد است هر ماده و یا آنزیم و باکتری که به هضم طبیعی غذا کمک کند، در سلامت پوست مؤثر است.

 

 

 

 

 

تمشک، زغال اخته، توت فرنگی و آلو، بالاترین آنتی اکسیدان را دارند که برای سلامت پوست فوق العاده است.

 

 

 

رادیکال های آزاد موجود آسیب غشای سلول های پوست و آسیب DNA می شوند و آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. سایر میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان، همچون کنگرفرنگی، لوبیا، آلو و گردو نیز با پیری پوست مبارزه می کنند. ماهی سالمون، گردو، روغن کانولا، از جمله اسیدهای چرب ضروری هستند

 

 

 

که برای سلامت غشای سلول پوست مفیدند و همانطور که می دانید، سلول ها عامل ورود و خروج مواد مغذی به داخل و خارج پوست هستند. غشای سلولی مسئول حفظ رطوبت پوست است و هر چقدر سلول ها بتوانند آب بیشتری در خود نگه دارند، پوست زیباتر و جوان تر به نظر می رسد.

 

 

 

 

 

معروف ترین اسیدهای چرب ضروری عبارتند از امگا 3 و 6 که مهم ترین منابع آن ماهی، گردو و روغن کتان است. پژوهشگران معتقدند مس، ویتامین A و سلنیوم از آفتاب سوختگی جلوگیری می کنند. چای سبز، خاصیت ضد التهابی دارد و ضمن محافظت از غشای سلولی پوست، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

 

 

 

همچنین از صدمات ناشی از نور ماوراء بنفش می کاهد. خاصیت ضد التهابی چای سبز به دلیل پلی فنول موجود در آن است. اگر چه مقدار نیاز روزانه به آب در هر روز متفاوت است، ولی هیدراتاسیون، در داشتن سلامت پوست، نقش مهمی ایفا می کند و به طور معمول دست کم باید روزی 8 لیوان آب نوشید.

 

 

منبع : ravanpezshk.akairan.com

پاسخ دهید