17

اصفهان- ایرنا- با اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اصفهان، سه بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره یافتند.
اعضای بیمار مرگ مغزی در اصفهان به سه نیازمند عضو اهدا شد

[تصویر:  81670673-70013686.jpg]

به گزارش روز شنبه ایرنا، مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: محمد جعفر عباسی 45 ساله که بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان شهید منتظری نجف آباد بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، پس از اخذ رضایت از خانواده انسان دوستش به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انتقال یافت.
دکتر مریم خلیفه سلطانی افزود: این بیمار بعد ازانجام مراحل مربوط به تائید مرگ مغزی، امروز تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت.
وی اظهار کرد: دو کلیه نامبرده در مرکز آموزشی درمانی نور وحضرت علی اصغر(ع) به دو بیمار پیوند شد وکبد وی نیز برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد.
به گفته پزشکان، اعضا قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست؛ علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
با اهدای قرنیه می توان بینایی رابه فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند، تاندون و غضروف باعث باز سازی اعضای آسیب دیده مربوط می شود، پیوند استخوان می تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می رود و پیوند پوست نجاتبخش بیماران با سوختگی شدید است.
بهترین آمار اهدای عضو در دنیا مربوط به کشور اسپانیا با 35 در میلیون نفر است.
این آمار در ایران 8.7 در میلیون نفر است.
پارسال تعداد موارد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در اصفهان 36 مورد ثبت شده است .

منبع : generaleshop.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید