17

مسوولان به خانواده های چندقلو کمک کنند

[تصویر:  IMG07483056.jpg]

راضیه کشاورز – پدیده چندقلوزایی در کشور موضوعی است که هر از چندگاهی در خصوص آن اخباری منتشر می‌شود .

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، فروردین ماه امسال بود که رئیس انجمن مامایی استان اصفهان از به دنیا آمدن نخستین چهارقلوهای سال 94 در اصفهان خبر داد و گفت که این چهارقلوها از یک مادر ۳۱ ساله با سابقه ناباروری به دنیا آمدند؛ خبری که با واکنش پدر این چهارقلوها مواجه شد.
محمد صفری – پدر 31 ساله این نوزادان در گفت و گو با “قدس آنلاین” با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان سابقه ناباروری نداشته اند ، گفت: من و همسرم-“زهرا رهنما” در فامیل سابقه چند قلوزایی داشتیم، از این رو پزشک همسرم- دکتر شیخ الاسلام به ما گفته بودند که احتمال چندقلوزایی خواهیم داشت.
وی اظهارداشت: فرزندان من 2 دختربه نام های “پرنیا” و “پانیز” و 2 پسر به نام های “محمدطاها” و “محمد پارسا”هستند که وزن آنها هنگام تولد ،یک کیلو و ۶۷۰ گرم ، یک کیلو و ۹۵۰ گرم، یک کیلو و ۹۶۰ و یک کیلو و ۷۳۰ گرم بود .
صفری ضمن اشاره به اینکه پروردگار را شاکرم و بسیار خوشحالم که فرزندانی سالم به ما عطا کرده است، افزود:من کارمند بانک هستم اما با حقوق کارمندی به سختی می توان از پس هزینه های چهار قلوها که ماهانه به غیر از درمان یک میلیون تومان هزینه دارند، برآمد .
وی تصریح کرد: من از مسؤولان فقط درخواست پرستار کودک کردم اما متاسفانه به تنها درخواست من توجهی نشد و فقط بهزیستی اصفهان کمکی در حد “شیرخشک” ارایه داد که نوع این شیرخشک ها نیز با فرزندانم سازگار نبود.
پدر این چهارقلوها تاکید کرد: تنها افرادی که از نزدیک به دیدن فرزندانم آمدند ، مدیر امور شعب بانک سپه استان اصفهان به همراه هیات معاونین بودند که این اقدام در روحیه همسرم بسیار تاثیرگذار بود.
وی گفت: من که درخواست هایم به جایی نرسید اما از مسئولان و دولت می خواهم با توجه به تجویز نسخه های افزایش جمعیت، به خانواده هایی که صاحب فرزندان چندقلو می شوند مساعدت کنند تا بتواند با وضعیت اقتصادی کنونی ، فرزندان خود را پرورش و نگهداری کنند.
به نظر می‌رسد نه تنها در مورد کودکان 4 قلوی اصفهانی بلکه در مورد تمام خانواده‌هایی که فرزندان چندقلو در آنها متولد می‌شوند، مسئولان امر وظیفه کمک و رسیدگی به این خانواده‌ها را دارند.
حمایت دولت از خانواده های چندقلوزا ضروری است
یک کارشناس امور زنان با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو، به خبرنگار قدس آنلاین گفت: هم اکنون که بحث افزایش جمعیت به صورت جدی مطرح است، خانواده‌ها باید به افزایش فرزندآوری ترغیب شوند و دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باید بسته‌ای را با این مضمون تعریف کنند.
پروین هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، افزود: باید بسته‌های مشوق فرزندآوری تعریف شود که در این بسته‌ها خانواده‌هایی که صاحب فرزندان چندقلو می‌شوند به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: به عنوان مثال در دولت دهم موضوع افزایش مرخصی زایمان مادران شاغل از 6 تا 9 ماه، پیش‌بینی شده بود و اینکه مادرانی که صاحب فرزندان چندقلو می‌شوند بتوانند تا یک سال از مرخصی زایمان استفاده کنند ، اما متاسفانه این بند در پیچ و خم اداری به تصویب نرسید و در دولت یازدهم نیز مورد بی توجهی قرار گرفت.
به هر حال در شرایط اقتصادی کنونی که خانواده‌ای که تنها یک نوزاد دارد در تامین مسائل رفاهی، بهداشتی و درمانی دچار دغدغه است، تصور داشتن چهار نوزاد آن هم با درآمدی پایین جای بسی تأمل و برنامه‌ریزی برای مسئولان دارد.
اگر چه بهزیستی در برخی موارد چندقلوزایی، حمایت‌هایی را از خانواده‌های آنان به عمل می‌آورد اما این کمک‌های ناچیز پاسخگوی نیاز خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو نیست.

منبع : generaleshop.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید