,پیشگیری از بیماری های پوستی,کرم ضد آفتاب,ضد آفتاب بر روی شانه ها,آرایش، آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو، مدل ناخن

 

جاهایی که باید ضد آفتاب زده شود

 

ضد آفتاب لازمه پوست است که از بیماری های پوستی پیشگیری کند ولی آیا می دانید که ضدآفتاب فقط مختص پوست صورت نیست  قبل ازاینکه پوست بیمار شود باید دست به کار شوید و از ان پیشگیری کنید که لازمه پیشگیری از بیماری های پوستی کرم ضد آفتاب است احتمالا می دانید که باید هر جایی که در معرض خورشید است را با کرم ضد آفتاب بپوشانید، اما نقاطی هستند که ممکن است از آنها غفلت کنید:

 

پوست سر

متخصص پوست، ویتنی بو می گوید که معمولا موهای شما مانند یک مانع طبیعی بین خورشید و پوستتان عمل می کنند. اما اگر مدل موی شما دارای فرق باشد، کاملا از سرتان محافظت نمی شود. پس یک ژل موی ضد آفتاب انتخاب کنید، که کم چرب تر است و سریعتر از کرم جذب پوست می شود. در اینصورت، موهای شما هم چرب نمی شود.

اخطار: اگر شما موهای رنگ شده ی روشن و نازکی دارید، به مقدار کافی از پوست سرتان محافظت نمی شود. از آنجایی که ما حدس می زنیم که نمی خواهید کل سرتان را با کرم ضد آفتاب بپوشانید، پس بهترین کار این است که کلاه بگذارید.

گوش ها

ویتنی می گوید که گوش ها هم به محافظت نیاز دارند، مخصوصا از آنجایی که بسیاری از موارد سرطان پوست روی گوش ها اتفاق می افتد! فرقی ندارد که از چه نوع ضد آفتابی استفاده می کنید(ژل، کرم، اسپری، استیک) اما فقط مطمئن شوید که به گوش هایتان، که اغلب از آنها غفلت می شود نیز ضد آفتاب می زنید.

لب ها

ویتنی می گوید که مخصوصا لب پایین شما در معرض خطر بسیار بالای سرطان پوست قرار دارد. اما یک راه حل ساده و سریع وجود دارد: از یک بالم لب حاوی SPF استفاده کنید. به این ترتیب، لب های شما مرطوب و سالم باقی می مانند.

پلک ها

ویتنی می گوید: مردم می ترسند که ضد آفتاب وارد چشم هایشان شود، اما من سرطان های پوست بسیاری را در این ناحیه تشخیص می دهم. برای جلوگیری از سوزش چشمانتان، از یک استیک ضد آفتاب استفاده کنید. آنها مومی شکل هستند، اما داخل چشمانتان نمی روند (گزینه های کرمی گاهی اوقات وارد چشم ها می شوند).

یا می توانید فقط عینک آفتابی بزنید، چون آنها در برابر اشعه های UVA و UVB از پلک هایتان محافظت می کنند.

روی دست ها

مردم معمولا بعد از مالیدن ضد آفتاب دست هایشان را می شویند، اما اینکار هرگونه ماده ی محافظتی که به آنها زده اید را پاک می کند. مخصوصا روی دستان شما، محل متداولی برای آسیب خورشید است.

یک ضد آفتاب مرطوب کننده با سایز مسافرتی با خودتان داشته باشید، اکثر افراد می گویند که احساس بهتری روی پوستشان ایجاد می کند. یک استیک& شبیه چیزی که روی پلک هایتان استفاده می کنید هم، یک گزینه ی عالی است.

شانه ها

شاید فکر کنید که در حال حاضر روی شانه هایتان ضد آفتاب می زنید، اما اگر لباس شنای شما دارای بند باشد، احتمالا در زیر بند ها از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، این یک اشتباه مهم است! ویتنی می گوید که آن بند ها هرگز سر جایشان ثابت نیستند.

بنابراین قبل از اینکه لباس شنایتان را بپوشید ضد آفتاب بزنید. این مساله درباره ی سایر مناطقی که با لباس شنا پوشانده می شود نیز صدق می کند.

روی پاها

ما عاشق هوایی هستیم که بتوانیم در آن صندل و فلیپ فلاپ بپوشیم، اما نزدن ضد آفتاب به پاها، یک اشتباه دیگر است. ویتنی می گوید که برای حفاظت از پاهایتان، روی آنها، از جمله زیر تسمه های صندلتان ضد آفتاب بزنید.