47

تازه های رازهای موفقیت

برو بریم »
7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

در روابط شما اگر احساس عاشقانه وجود داشته باشد حتما درصدد خواهید بود تا انتظارات و نیاز های شریک عاطفیتان را برطرف کنید. در این ...

خودخواه باشید!

 

خودخواه

خودخواه‌ها با دیگران بدرفتاری می‌کنند، دوستان واقعی ندارند و نمی‌توانند عشق بورزند. درست است؟ نه، اشتباه است!

به گزارش ستاره ها؛ ما جوری برنامه ریزی شده‌ایم که فکر می‌کنیم الویت دادن به نیازهای خودمان، ناهنجار، شرم آور و بدجنسی است. در نتیجه، ما اغلب خود به خود خواسته‌ها و نیازهای دیگران را پیش از خواسته‌های خودمان قرار می‌دهیم حتی تا جایی که به خیر و سلامت خودمان آسیب می‌زنیم. در دراز مدت، به ترجیح خودمان نیاز داریم تا هدف‌مان را دنبال کنیم و نسبت به دیگران بخشنده باشیم. دراینجا شش نکته را می آوریم که اگر این بار بابت انجام نیاز خودتان احساس گناه کردید، آنها را به یاد آورید.

۱. خودخواهی، به دوست داشتن خود بر می گردد
خودخواه بودن به ارتباط با خود، خشنود کردن خود، حفظ و پذیرایی خود و دوست داشتن خود بر می‌گردد. وقتی این‌گونه باشید، به خودتان ثابت می‌کنید که لایق این هستید تا با شما درست رفتار شود و رفتار بد دیگری را تحمل نخواهید کرد و این استاندارد را از طریق مهربان بودن با خودتان محکم‌تر خواهید کرد.

۲. راضی کردن همه غیرممکن است
تلاش برای راضی کردن دیگران، روشی برای درماندگی و ناکامی، استرس، و ناامیدی است. هر کسی عقیده متفاوتی در مورد این‌که شما باید چه کار کنید و چه رفتاری داشه باشید دارد، بنابراین، اساسا راضی کردن همه غیرممکن است. مهم‌تر از همه، مدام ارجحیت دادن دیگران، شما را از زندگی کردن به سبکی که دوست دارید دور نگه می‌دارد.

۳. به صدای درون‌تان گوش دهید
وقتی مجبور باشید فقط یک نفر را راضی نگه دارید، تصمیم‌گیری بی‌نهایت ساده‌تر می‌شود. البته به این معنی نیست که همیشه به‌طور اتوماتیک می‌دانید که چه می‌خواهید بلکه وقتی عادت می‌کنید براساس خواسته‌های خودتان انتخاب نمایید، خیلی بیشتر با دریافت درونی‌تان هماهنگ می‌شوید و این یک چرخه خویش پرور است.

۴. افراد مورد علاقه‌تان آزاد ند تا مراقب خودشان باشند نه مراقب شما
پذیرفتن مسئولیت خیر و تندرستی خودتان، باری را از دوش آنهایی که دوست‌تان دارند برمی‌دارد. شما نشان می‌دهید دیگران لازم نیست بار احساسات شما را به دوش بکشند، چون شما خودکفا هستید و چرخه هم-وابستگی را می‌شکنید.

۵. خودخواهی، شما را برای خدمت به دیگران مجهز می‌کند
ما نمی‌توانیم چیزی را که نداریم بدهیم. چگونه می‌توانیم به دیگری کمک کنیم به آرامش ذهنی برسد اگر خودمان آرامش نداشته باشیم؟ وقتی به رشد و غنای خودمان ارجحیت دهیم، از ناب‌ترین و قدرتمندترین منبع ممکن به دیگران هم رشد و غنا می‌دهیم.

۶. دیگران را بابت شاد نبودن‌تان سرزنش نمی کنید
وقتی مهم‌ترین هدف شما، خشنود کردن دیگران باشد( که هرگز نمی‌توانید نیازها و خواسته‌های واقعی‌شان را بفهمید)، به آنها برای سلطه بر احساسات خودتان قدرت می‌دهید. در نتیجه آنها را مسئول نارضایتی خود می‌دانید حتی اگر خودتان این‌را نفهمید. مسئول نکردن دیگران در شادی‌تان، شما را از نارضایتی و رنجش رها می‌کند و این حتما موجب پرورش روابط بهتر و سالم‌تر می‌شود.به گزارش ساعت 24،خودخواهی، به گونه‌ای که در اینجا درموردش توضیح دادیم، به مراقبت از خود و الویت دادن به شادی خود برمی‌گردد و اساس یک زندگی رضایت‌بخش است. اگر زمانی بابت الویت دادن به خودتان احساس گناه کردید، به خودتان یادآوری کنید سلامتی و شادابی شما لازمه کمک به دیگران است.

 

منبع : www.setarehnews.ir

پاسخ دهید