92
محل تبلیغ شما
92
محل تبلیغ شما

تازه های تغذیه سالم

برو بریم »
ادویه جات و خواص آن

ادویه جات و خواص آن

ادویه جات و خواص آن ها   ادویه بخشی از یک گیاه می باشد که به غذا رنگ و طعم خوبی می دهد و خاصیت های ...

Foods

حتما  شما هم از خوب نبودن روزه داری بر بدن در ماه رمضان های تابستانی خیلی شنیده اید.ممکن است هم نگران  بچه های روزه دارتان هستید که آیا روزه داری در روزهای طولانی تابستان به سلامتی انسان صدمه می زند یا نه؟باورهای نادرستی در ارتباط با  تاثیر روزه داری بر بدن وجود دارد که  لزومی ندارد خانواده ها نگران آن باشند. ما با دلایلی علمی، باورهای غلط درباره ی روزه داری را اصلاح می کنیم:

باور اول: «روزه گرفتن باعث بروز مشکلات قلبی می شود.»

medi-tests-art

درست برعکس آن چیزی است که فکر می کنید. روزه گرفتن نه تنها مشکلات قلبی برای شما ایجاد نمی کند، بلکه از بروز مشکلات قلبی پیشگیری می کند.

روزه، باعث کاهش سطح هموسیستئین خون می شود و چربی خون کم می شود. در نتیجه وزن متعادل می شود و بیماری های قلبی کنترل می شوند.

فراموش نکنید که افراد مبتلا به بیماری های قلبی مجاز به روزه گرفتن نیستند زیرا دچار کم آبی و غلظت خون می شوند و با نامنظم شدن مصرف داروهایشان، احتمال سکته ی قلبی و تشدید بیماری های قلبی در آن ها افزایش می یابد.

باور دوم: « روزه گرفتن باعث تشدید رفلاکس معده می شود.»

 

تحقیقات، دقیقاً عکس این فرضیه را ثابت می کنند. رفلاکس معده، به بازگشت اسید معده به مری و دهان گفته می شود که با احساس سوزش سر دل همراه است و با خوردن مواد شیرین بیشتر می شود.

در واقع، گرسنگی، اولین عامل تشدید رفلاکس معده یعنی خوردن مواد حساسیت زا را برطرف می کند. در نتیجه رفلاکس معده با روزه گرفتن بهبود می یابد.

با این حال اگر در ماه رمضان، از رفلاکس معده رنج می برید، برخی نکات را رعایت کنید:

– بعد از افطار حجم زیادی را در یک زمان مصرف نکنید.

– بعد از خوردن غذا تا نیم ساعت نخوابید و دراز نکشید.

– غذای چرب مصرف نکنید.

باور سوم: «اگر دیابتی ها روزه بگیرند، قند خون شان افت می کند.»

 

بله. اگر دیابتی هایی که انسولین مصرف می کنند، گرسنه بمانند، قند خون شان افت می کند. به همین جهت نیز قادر به روزه گرفتن نیستند. امّا این حکم، برای همه ی دیابتی ها نیست.

دیابتی هایی که از انسولین استفاده نمی کنند، در طول روزه داری، نوسان چندانی در قند خونشان ندارند و در طول روز به تدریج قند خون آن ها افزایش پیدا می کند و پس از افطار به اوج خود می رسد. روزه گرفتن این افراد به دستور پزشک بستگی دارد.

باور چهارم: « نوشیدن مقدار زیاد چای موقع سحری، برای بدن مفید است»

Tea-bags

چای اگرچه بخشی از مایعات بدن را تامین می کند، امّا نمک های معدنی ضروری را از طریق ادرار دفع می کند و نوشیدن آن موقع سحری مفید نخواهد بود.

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید