91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

اچ.آی.وی,بیماری ایدز,راه تشخیص بیماری ایدز

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریار شریفی با بیان اینکه حجامت یک راه درمان است، اظهار کرد: حجامت به روشی از خونگیری اطلاق می‌شود که جهت درمان برخی از بیماری‌ها بکار می‌رود و دارای سابقه تاریخی هفت هزار ساله است.

حجت‌الاسلام شریفی اضافه کرد: حجامت سنت موکد رسول خدا و امامان بوده که خود و خانواده‌هایشان به انجام این عمل اهتمام می‌ورزیدند، گفت: حجامت در زمانی باید انجام شود که علائم غلبه خون ظاهر می‌شود. سنگینی در سر و درد آن، خارش صورت و پیشانی، تاری چشم، احساس وجود خون در دهان، تورم لثه، خواب زیاد، سرخی در سر و صورت و گردن و… از جمله مواردیست که نشان‌دهنده نیاز بدن به حجامت است.

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران به سخن امام رضا(ع) مبنی بر اینکه فصل بهار روح زمان‌هاست و در این فصل خون به هیجان در می‌آید و از حجامت در این ماه استفاده شود، اشاره کرد و گفت: به فردی که در سلامت کامل است و بیماری خاصی ندارد، توصیه می‌شود که یکبار در فصل بهار و یک بار در فصل پاییز حجامت کند. انجام این عمل در فصل تابستان و زمستان نیز مطلوب است. زمانی که فرد بیمار باشد با در نظر گرفتن کم خونی، قوای بدن و… براساس زمانبندی معینی انجام می‌شود.

وی متذکر شد: روز هفتم و چهاردم حزیران مصادف با اواخر خردادماه بهترین روزهای حجامت هستند و انجام آن در این روز دارای فواید و آثار معنوی و جسمی فراوانی است.

وی با تاکید بر اینکه حجامت در فصل بهار و پاییز فواید و آثار بیشتری دارد، گفت: این عمل در سرما و گرمای شدید کمتر از سایر زمان‌ها انجام می‌شود.

این کارشناس دینی با بیان تفاوت اهدای خون و حجامت افزود: حجامت و اهدای خون دو مقوله جدا هستند که هر کدام در جایگاه خود دارای منافع و ثمرات گوناگونی هستند و نمی‌توان منکر فواید اهدای خون شد و باید بدانیم که حجامت سبب تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم هورمونی، سیستم عصبی – محیطی و مغزی می‌شود.

وی محدوده سنی حجامت را از از بدو تولد تا آخر عمر دانست و عنوان کرد: حجامت برای مادرانی که وارد ماه پنجم بارداری می‌شوند مفید است؛ چرا که در افزایش قد، مقاومت بدن کودک و مادر و در جلوگیری از زردی کودک اثرگذار خواهد بود.

عضو موسسه تحقیقات حجامت ایران درمان بیماری‌های ناشی از حجامت را فراوان خواند و گفت: تقریبا در تمامی بیماری‌های جسمی و روحی انسان، حجامت به طور کامل یا به طور نسبی درمان می‌کند و به اثرگذاری بیشتر سایر درمان‌ها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حجامت در درمان نسبی و کامل سردردهای عصبی و میگرن، تقویت بینایی چشم، فشارخون و رفع غلظت خون، چربی، قند و اوره خون، بیماری‌های پوستی و خارش بدن، آبله مرغان، نقرس، سکته قلبی و مغزی، افزایش قدرت ایمنی بدن، آرتروز و رماتیسم، آسم، سرفه و تنگی نفس، سوء هاضمه و ورم معده، کنترل بیماری‌های اعصاب و روان، دیسک کمر و کمردرد، لکنت زبان، برخی از انواع سرطان، سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا، زردی نوزادان، ضعف و ناتوانی جسمی، عفونت لوزه و … تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: برخی داروهای شیمیایی دارای عوارض و صدمات جانبی هستند و ممکن است به طور موقت دردهای بدن را آرام کنند، اما به سایر بافت‌ها و ارگان‌ها لطمه وارد می‌سازند. در مقابل حجامت هیچ آسیبی به بافت‌های بدن وارد نمی‌کند و علاوه بر اینکه در برخی موارد به صورت ریشه‌ای بیماری مورد نظر را کنترل و درمان می‌کند بر سایر بیماری‌های فرد نیز اثرات مثبت خواهد داشت.

 

منبع : www.setarehnews.ir

پاسخ دهید