26

 فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با نابودی تیم تروریستی در مرز های جنوب شرق کشور از وقوع فاجعه بزرگ تروریستی در چند شهر کشور جلوگیری شد.

سردار قاسم رضایی در نشست خبری در زاهدان اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان و با مدد از امداد الهی در ماه مبارک رمضان نیروهای مرزبانی پس از اطلاع از قصد یک گروه تروریستی برای ورود به خاک ایران از مرز پاکستان بعد از ظهر دیروز /جمعه/ عازم منطقه کوهستانی مرز میرجاوه شده و مسیرهای مورد نظر را بطور مخفیانه مورد کنترل قرار دادند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی

وی بیان کرد: نیروهای جان برکف مرزبانی در ساعت یک بامداد با مشاهده گروهی تروریست که قصد ورود به داخل کشور را داشتند آنان را محاصره کرده و درگیر شدند.

فرمانده مرزبانی اظهار داشت: در این درگیری که حدود دو ساعت بطول انجامید با دلیر مردی مرزبانان تیم بزرگ تروریستی متلاشی شد.

وی افزود: در این عملیات تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیده و سه نفر نیز دستگیر شدند که یکی از آنان زخمی و دو نفر دیگر سالم هستند.

وی تصریح کرد: این گروه تروریستی که از سوی سازمانهای جاسوسی آموزشهای حرفه ای را فرا گرفته و با تجهیزات کامل و انواع سلاح ها و موادمنفجره برای اقدامات تروریستی در شهرهای داخلی ایران اعزام شده بودند در نقطه صفر مرزی قلع و قمع شدند.

سردار رضایی ادامه داد: از آنجایی که این درگیری در نزدیکی مرز صورت گرفت تعدادی از تروریستها موفق به فرار و انتقال جنازه کشته هایشان و مقادیری سلاح و مهمات و موادمنفجره به داخل خاک پاکستان شدند.

فرمانده مرزبانی استان اظهار داشت: در این درگیری سه قبضه سلاح، مقادیر زیادی مهمات، موادمنفجره و 140 عدد چاشنی الکترونیکی انفجاری صوتی، زمانی و نوری از تروریستها بدست آمد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این درگیری ستوان دوم توحیدی که یکی از نیروهای بی باک و با تجربه مرزبانی بود مجروح و در حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: در بررسی ها و بازجویی های انجام شده از تروریست های دستگیر شده مشخص شد که آنان در راستا اهداف استکبار قصد ورود به داخل کشور و انجام عملیات تروریستی در برخی شهر ها از جمله زاهدان، کرمان و بم را داشتند.

وی گفت: این افراد قصد داشتند تا با راهبندی و راهزنی خودروهای مردم را سرقت کرده و پس از کارگذاری و مجهز کردن آنها به مواد منفجره در مکان های عمومی منفجر و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت کنند.

وی تصریح کرد: این موفقیت بزرگ تنها با لطف خداوند و دعای مردم امکان پذیر بود.

وی اظهار داشت: با توجه به امنیت کشور عزیزمان و نیز نا امنی در کشور های همسایه، استکبار جهانی و در راس آن ها آمریکا به دنبال از بین بردن آرامش در ایران است و به این منظور این توطئه را هدایت کرده است.

وی ادامه داد: نا امنی های موجود در منطقه تنها حاشیه ای امن برای رژیم صهیونیستی بوجود می آورد.

وی با ابراز گلایه از دولت پاکستان تصریح کرد: این گروه در پاکستان آموزش دیده و پس از مسلح شدن در زمان مناسبی قصد ورود به ایران را داشته اند بنابراین تقاضای ما از مردم و دولت پاکستان توجه بیشتر به این مسایل است.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت در سال گذشته افزود: امسال نیز اعتبارات خوبی توسط دولت برای افزایش امنیت مرزها در نظر گرفته شده است که نوید دهنده اتفاقات خوب و مناسبی است.

 

منبع : namnak.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید