43
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بارداری و زایمان

برو بریم »
7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

در روابط شما اگر احساس عاشقانه وجود داشته باشد حتما درصدد خواهید بود تا انتظارات و نیاز های شریک عاطفیتان را برطرف کنید. در این ...

مادری که زایمان طبیعی می‌کند، همان روز پس از زایمان براحتی می‌تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد، اما مادری که سزارین می‌کند ..

باورهای نادرست درباره سزارین

زایمان سزارین

یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگیتان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید.

متاسفانه این روزها سزارین به یک مد در جامعه تبدیل شده و بسیاری از خانم‌ها بدون هیچ تفکری و فقط به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می‌کنند.

باورهای نادرست درباره سزارین

این در حالی است که تنها مزیت زایمان سزارین انتخابی، اطلاع مادر از چگونگی زایمان و عامل دیگر راحتی آن برای جراح است، اما خانم‌های باردار باید بدانند که سزارین یک جراحی بزرگ شکمی و بسیار جدی است و می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال، بهبود جراحی سزارین ساده نیست. روز بعد از جراحی معمولا مادران باید حرکت داشته باشند در حالی که به واسطه درد ناشی از جراحی هنوز هم به آرام‌بخش و مسکن نیاز دارند.

پرستار به مادر باردار کمک می‌کند تا شروع به حرکت کند تا خطر تشکیل لخته در پاها و بدن کمتر شود.

از طرفی چون رحم نزدیک روده‌ها و مثانه قرار دارد، برش سزارین باید به دقت انجام شود چرا که ممکن است به ارگان‌های دیگر آسیب‌رسیده و باعث عفونت شود.

در عین حال، خطر خون‌ریزی هنگام عمل را هم نباید نادیده گرفت. بنابراین انجام زایمان سزارین باید محدود به افرادی شود که به یک دلیل پزشکی و به‌منظور حفظ سلامت مادر و جنین مجبور به سزارین اجباری می‌شوند.

کاهش وزن بعد از زایمان سزارین سخت‌تر است

خانم‌هایی که زایمان طبیعی دارند بسیار زودتر از خانم‌های سزارینی فعالیت روزانه خود را آغاز می‌کنند و به واسطه فعالیت‌ها و ورزش‌های بعد از زایمان زودتر به تناسب اندام می‌رسند، چرا که عوارض بیهوشی و درد ناشی از بخیه‌ها و فشارهای شکمی را ندارند.

در عین حال، براحتی قادرند به نوزادشان شیر دهند و همین شیردهی موجب سوختن ۵۰۰ کالری در طول شبانه روز خواهد شد.

شادابی پس از زایمان طبیعی

سرحالی و شادابی مادر پس از زایمان طبیعی نکته بسیار مهمی است. مادری که زایمان طبیعی می‌کند، همان روز پس از زایمان براحتی می‌تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد، اما مادری که سزارین می‌کند چند روز باید استراحت کند.

دردهای پس از سزارین نیز خیلی زیاد است به طوری که مادر نیاز به مسکن پیدا می‌کند در حالی که به‌صورت معمولی و طبیعی مادر هفت تا هشت ساعت قبل از زایمان طبیعی درد خواهد داشت، اما در مورد سزارین این دردها چند روز و حتی هفته‌ها ادامه می‌یابد.

و اما آی کیو

بر اساس بررسی‌ها در نوزادانی که به روش سزارین متولد می‌شوند، خطر ابتلا به دیابت نوع اول، ابتلا به آسم و آلرژی بیشتر از نوزادانی است که به روش زایمان طبیعی به‌دنیا می‌آیند. همچنین این باور غلط را که بچه‌های سزارینی باهوش‌ترند برای همیشه فراموش کنید.

 جام جم

اخبار مرتبط:

سزارین بهتر است یا زایمان طبیعی؟

چند بار می‌توان سزارین کرد؟

10 اتفاق غافلگیر کننده بعد از سزارین

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

منبع : www.persianv.com
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید