94

Tips-for-a-Mans-Good-Nights-Sleep

افراد شب کار و کسانی که در ساعات شب بیدارند برنامه خوابشان را چگونه باید تنظیم کنند تا دچار مشکل نشوند و محل خواب آنان در طول روز چه ویژگی هایی باید داته باشد!

 

 یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه بیداری در شب موجب چاقی می‌شود, توصیه‌هایی برای خواب افراد شب‌کار عنوان کرد و گفت: افراد شب‌کار، روز در جای تاریک بخوابند.

مجید انوشیروانی متخصص طب سنتی در پاسخ به پرسشی درباره “کسانی که شغل شبانه دارند و مجبورند صبح بخوابند, بنابراین تدابیر خواب در این افراد چگونه است؟”, اظهار داشت: علاجی نداریم، ولی توصیه می‌کنیم کسانی که از خواب شب نمی‌توانند بهره‌مند شوند حداقل روز را در جای تاریک بخوابند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: بحث تاریکی خیلی مهم است، در معارف دینی و آموزه‌های قرآنی خواب جایگاهش شب است و روز وقت فعالیت است، برای اینکه پیکر ما به نور علاقه‌مند است و اگر روشنایی زیاد باشد و فرد بخوابد, خواب عمیق نمی‌تواند داشته باشد، روح اگر قرار باشد در سکون و آرامش باشد, باید به قعر قلب و اعضا برود که این مسئله در تاریکی اتفاق می‌افتد، بیداری را حکما به حرکت تشبیه کردند و خواب را به سکون.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: کسانی که بی‌خوابی دارند, چاق می‌شوند، کسانی که خواب عمیق شبانه ندارند و ناچارند در روز بخوابند بدانند که خواب روز بسیار نامناسب است و با طبیعت بدن منافات دارند و دچار چاقی مرضی می‌شود چون بیداری باعث تحلیل رطوبت‌ها می‌شود، همچنین بیداری شبانه پای اینترنت با امواج الکترومغناطیس باعث خشک شدن رطوبات و منجر به بی‌خوابی مرضی می‌شود، بنابراین بهتر است به‌تدریج این عادت را کم کنند چرا که سلامتی در گروی خواب شبانه کافی و عمیق است.

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید