91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

 

دانشمندان متوجه شدند که روغن نعناع و دراچین می توانند به درمان زخم های مزمن کمک کنند.

محققان با استفاده از نعناع و دارچین یک بسته ترکیبات ضد میکروبی در کپسول های کوچک قرار دادند. این کپسول می تواند زیست لایه ها (که توسط گروه های مختلفی از باکتری ها به وجود می آید) را از بین برده و به طور فعالی بهبودی را برای فرد فراهم کند.

 

 

این مواد جدید می توانند به عنوان درمان موضعی ضدباکتری و داروی ضدعفونی استفاده شوند.

باکتری های زیاد با جمع شدن در کنار هم ، پلاگ های چسبنده ای را به وجود می آوردند که با آنتی بیوتیک های سنتی خیلی سخت از بین می روند.پزشکان در این موارد توصیه می کنند که بافت آلوده باید بریده شود. این روش برای شخص گران تمام می شود و خیلی از بیماران از این درمان انصراف می دهند. اما به تازگی، روغن های ضروری و دیگر ترکیبات طبیعی به عنوان مواد جایگزین که می توانند فرد را از باکتری های بیماری زا خلاص کنند، استفاده می شوند. البته محققان زمان سختی را برای ترجمه فعالیت ضدباکتریایی این مواد به درمان ، صرف کرده اند. وینست روتلو و همکارانش به این حل این چالش پرداختند.

محققان روغن نعناع و سینامالدهید (ماده ای در دارچین که مسئول عطر و طعم آن است)را با هم به نانوذرات سیلیکا تبدیل کردند. این درمان کپسولی در برابر چهار نوع متفاوت باکتری، از جمله آن نوعی که در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم بود، موثر واقع شد و رشد فیبروبلاست ها (سلولی که برای التیام زخم مهم است) را هم بهبود داد.

این یافته ها در مجله the journal ACS Nano منتشر شده است.

 

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید