46
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های دوران سالمندی

برو بریم »
7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

7 مورد از انتظارات مردان از زنان در روابط عاشقانه

در روابط شما اگر احساس عاشقانه وجود داشته باشد حتما درصدد خواهید بود تا انتظارات و نیاز های شریک عاطفیتان را برطرف کنید. در این ...

tabiat-salmand

 

تحقیقی با بررسی اهمیت تعامل هر روزه با طبیعت و تاثیر مثبت آن روی انسان ، ابعاد جدیدی از آن را روشن کرده است.

محیط طبیعی اطراف ما التیام جسمی، روحی و معنوی را بهبود می دهد. فضای سبز و آبی احساس تجدید، بازسازی و ارتباط معنوی را بیشتر می کند. جسیکا فینالی (از دانشگاهی در آمریکا) می گوید: ما برای روشن کردن این مسئله روی زندگی سالمندان بین سنین 65 تا 86 سال تمرکز کردیم. ما متوجه شدیم که چگونه یک تجربه نسبتا ساده مثل گوش دادن به صدای آب یا صدای زنبورها میان گل ها می تواند تاثیری شگرف روی سلامت عمومی فرد داشته باشد. این تحقیق نشان داد که ترکیب ویژگی های کوچکی مثل اضافه کردن آب نماها یا کاشت گل در محیط های شهری می تواند بهداشت عمومی جامعه را افزایش دهد. افراد زیادی می توانند با حضور در محیط های طبیعی بر بیماری های مزمن، ناتوانی و پیری مبارزه کنند.

 

 

در حالی که نسل جوان تر ممکن است از فضای سبز برای خنثی سازی استفاده کند، شرکت کنندگان در این تحقیق از این فضا برای انجام فعالیت های جسمی، معنوی و اجتماعی استفاده کرده بودند.جسیکا می گوید: دسترسی به فضای سبز سالمندان را تشویق می کرد تا به راحتی از خانه بیرون آمده و با انگیزه به اینگونه فضاها رفته و از نظر جسمی، معنوی و اجتماعی فعال بمانند، همین امر روی خنثی کردن بیماری های مزمن، ناتوانی و انزوا موثر بود.محیط طبیعی بزرگسالان را قادر می سازد تا ساختار روزانه شان را در دوران بازنشستگی نیز تقویت کرده و فرصتی برای فعالیت های گوناگون بیرون از منزل داشته باشند. این امر برای بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی بسیار مهم است تا بی حوصلگی، انزوا و تنهایی را کاهش داده و به فرد احساس هدف دار بودن و کمال گرایی بدهد. این تحقیق نشان می دهد برخی عوامل کوچک روی زندگی در دوران سالمندی تاثیر قابل توجهی دارند و برنامه ریزان شهری می توانند به این وسیله طول عمر و کیفیت آن را افزایش دهند.

 

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید