91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

واکسن برای پیشگیری از وبا تولید شد + جزئیات

واکسنی که از ابتلا افراد به وبا جلوپیری می کند کشف شد

بالاخره واکسن وبا کشف و تولید شد

اولین آزمایشات واکسن وبای Shanchol موفق بوده و برای حفاظت بدن در برابر بیماری‌ها قابل دوام بوده است.
بر اساس نتایج به عمل آمده موارد تشدید‌کننده وبا در کسانیکه واکسینه بوده‌اند، 40 درصد کاهش یافته است. مطالعات انتشار یافته در مجله لانست نیز اثربخشی این دارو را در شهر بنگلادش (جایی که بیماری وبا همه‌گیر بوده است) چشمگیر تلقی کرده است.
این یافته‌ها گامی بلند به سوی کنترل شیوع بیماری‌ها و برنامه‌های واکسیناسیون می‌باشد.
ماده دارویی یکی از دو واکسن وبا با مجوز بین‌المللی در حال حاضر در دسترس است.
گفتنی است که واکسن وبا اتفاق تازه‌ای نبوده و بیش از یک دهه به عنوان محافظت‌کننده مسافران کشور‌های غربی مورد استفاده بوده است، اما برای کنترل گسترده از این بیماری هرگز در منطقه رایج نبوده است.
اگرچه استفاده از این واکسن راهی موثر، راحت و ارزان می‌باشد اما تا به حال بر روی جمع انبوهی از افراد آزمایش شده است.
این مطالعات شامل 27000 فرد میانسال از محله فقیر‌نشین Mirpur است که شمار بالایی از آنها به دلیل ازدحام بیش از حد و بهداشت ضعیف در معرض خطر عفونت وبا قرار داشته‌اند.
محققان آزمایشاتی را بر روی ساکنان انجام داده و توصیه داشتند که از واکسن وبا استفاده کرده و در شستشوی دستان خود و استفاده از آب آشامیدنی سالم تغییر رویه دهند.
واکسن در دو روز جدا از م و طی 14 روز از طریق خدمات بهداشتی دولت انجام شد. همچنین کمپین تبلیغاتی برای واکسیناسیون توسط جامعه محلی به‌خوبی صورت گرفت.
با این وجود واکسیناسیون نتایج امیدوار‌کننده‌ای را نشان داد بطوریکه شیوع وبا پس از دو سال در گروه واکسینه‌شده 37 درصد و به هنگام مصرف آب شرب سالم 45 درصد کاهش یافت.
نکته قابل توجه تامل این است که بیماری وبا چیزی حدود 3 تا 5 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و بیش از 1 میلیارد نفر در معرض خطر ابتلا قرار دارند. این بیماری در بیش از 50 کشور من جمله بنگلادش که بیماری در آن همه‌گیر است خطر جدی تلقی می‌گردد.
اگرچه نتایج مطالعات مثبت بوده است اما دکتر Qadri معتقد است که واکسن تنها بخشی از راه‌حل است و درنهایت کلید کنترل این بیماری را بهداشت مناسب و مصرف آب سالم می‌داند. اما یک واقعیت ناگوار این است که همچنان کشور‌های فقیر‌نشین و کسانیکه تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی، جنگ و بلایای طبیعی قرار دارند، با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

منبع : www.javanfa.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید