96
محل تبلیغ شما
96
محل تبلیغ شما

تازه های ورزش درمانی

برو بریم »
معرفی آسیب های ورزشی در شنا

معرفی آسیب های ورزشی در شنا

مقدمهورزش شنا منحصر به فرد، ترکیبی از تمرینات قدرتی اندام فوقانی و تحتانی با تمرینات قلبی عروقی در یک محیط که تحمل وزن دشوار است، ...

Exercise-daily

اگر  دوست دارید قدرت دویدنتان زیاد شود و بیشتر بدوید  و آسیب های ناشی از دویدن را هم نداشه باشید  دوازده مورد زیر را بخوانید تا موفقیت خوبی  در این مورد نصبتان شود

هر روز بدوید

تداوم، کلید موفقیت در برنامه است. اگر هر روز بدوید، توانایی بدن برای سوزاندن چربی هم بیشتر می شود.

برای دویدن دلیل داشته باشید

به یاد داشته باشید که شما از فرصت فوق العاده ای در زندگی بهرمند هستید که شاید خیلی از افراد دیگر، این فرصت رو نداشته باشند و به هر دلیلی نتوانند بدوند. این یک دلیل فوق العاده مهم و ارزشمند است. این فرصت رو که به طور طبیعی در اختیار شما قرار داده شده است، هدر ندهید.

لباس مناسب برای دویدن بپوشید

بلوز،‌ شلوار و کفش ورزشی مناسب برای دویدن بپوشید. این کار هم بدن شما رو در بهترین فرم و حالت نگه می دارد و هم انگیزه بخش بوده و یک وسیله تشویقی برای دویدن محسوب می شود.

از دویدن لذت ببرید

دویدن باید شکل تفریح و لذت برای شما داشته باشد تا در پایان احساس شادی و قدرت داشته باشید (نه احساس کوفتگی و خستگی شدید).

انعطاف پذیری خودتون رو افزایش بدهید

از تجهیزات ورزشی مناسب برای افزایش انعطاف پذیری بدن استفاده کنید تا در زمان دویدن، توانایی و ظرفیت بیشتری داشته باشید. مثلاً می توانید سه جلسه در هفته از بالش پیلاتس استفاده کنید. استفاده از این وسیله، احتمال جراحت رو کمتر کرده و اثرات مفیدتری نسبت به حرکات کششی ایستا دارد.

لباس های خیلی گرم یا زیاد نپوشید

همیشه طوری لباس بپوشید که انگار دمای محیط چند درجه گرم تر از میزان واقعی اون است. چون وقتی که شروع به دویدن می کنید،‌ بدن به طور خود به خود گرم می شود و اگر لباس زیادی پوشیده باشید،‌ احساس گرمای طاقت فرسایی خواهید کرد.

هر روز به خودتون فشار نیاورید

برای تقویت بدن،‌ باید به اون فرصت بدهید تا به بازسازی خود بپردازد. پس نباید هر روز با شدت خیلی زیاد ورزش کنید. بعضی از روزهای هفته به ورزش با شدت کمتر بپردازید.

خودتون رو با بقیه دونده ها مقایسه نکنید

خودتون رو با خودتون مقایسه کنید نه با بقیه دونده ها. مسلماً همیشه فرد یا افرادی وجود دارند که از شما سریع تر می دوند و ورزشکار تر به نظر می رسند. بر روی پیشرفت خودتون تمرکز کنید و افکار منفی و دلسرد کننده رو از خودتون دور کنید.

از سطوح سراشیب برای دویدن استفاده نکنید

هیچ وقت در سراشیب تپه ها ندوید. نیروی بسیار شدید که با دویدن در سراشیب به زانو ها وارد می شود، برای زانوها مضر است.

به صورت گروهی بدوید

دویدن حتی به صورت انفرادی هم لذتبخش است اما اگر فرد اجتماعی هستید و دوستانی دارید که به شما انگیزه می دهند، بهتر است که با هم به دویدن بپردازید.

با سایرین درباره دویدن خود صحبت کنید

این کار باعث می شود که انگیزه شما  برای ادامه جلسات دویدن بیشتر شود و کوتاه نیایید.

برای خودتون یک هدف مشخص تعیین کنید

مثلاً با خودتون قرار بگذارید که یک ربع بدوید یا مثلاً چهار کیلومتر بدوید. سعی کنید که به هدفی که تعیین کرده اید،‌ برسید.

منبع : yeka.ir

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید