114
محل تبلیغ شما
114
محل تبلیغ شما

تازه های روانشناسی کودکان

برو بریم »
ویژگی اسباب بازی های مناسب برای کودکان

ویژگی اسباب بازی های مناسب برای کودکان

اسباب بازی ها ابزاری هستند که کودکان باید اجازه دهند تخیلات خود را به پرواز درآورند، از آن لذت ببرند، با دوستان خود ارتباط برقرار ...

 

baby crying, upset mother, messy room

اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید و استرس و نگرانی برای حفظ و نگهداری وی دارید بهتر است این مطلب را بخوانید.

 

برای بسیاری از افراد تولد یک کودک شادترین اتفاق زندگی است اما تنظیم زندگی با یک نوزاد تازه متولد شده می‌تواند بسیار استرس زا باشد. بخصوص اگر والدین برای اولین بار این تجربه را بخواهند کسب کنند. نگرانی، کمبود خواب و برنامه‌های جدید همگی می‌توانند سطوح استرس را در پدر و مادرها افزایش دهند.

والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که در کنار مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده، بیش از هر زمان دیگری باید مراقبت سلامت روانی و جسمی خود نیز باشند.

تحقیقات جدید حاکی از آن است که فعالیت بدنی والدینی که برای اولین بار تجربه پدر و مادر شدن دارند، در کنار رسیدگی به امورات نوزادشان بسیار اهمیت دارد چون فعالیت بدنی سطوح کورتیزول و آدرنالین را که به استرس مربوط هستند کاهش می‌دهد. علاوه بر این به گفته انجمن روان پزشکی آمریکا، اضطراب و افسردگی بین پدر و مادرها با انجام ورزش کاهش می‌یابد و خستگی روزانه کمتر حس می‌شود.

سی دقیقه ورزش روزانه بیرون از فضای خانه با شدت متوسط مثل پیاده روی سریع می‌تواند منافع زیادی برای مغز داشته باشد از جمله بهبود خلق و خو و انرژی بیشتر. همچنین ارتباط بین ورزش‌های هوازی و بهبود خواب به اثبات رسیده است.

زندگی با یک نوزاد تازه متولد شده می‌تواند احساس خستگی طاقت فرسا و تنهایی را به والدین بدهد برای همین دریافت حمایت‌های عاطفی از سوی اطرافیان نگرانی و استرس والدین را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

استفاده از روش‌های تمدد اعصاب حتی برای چند دقیقه نیز به کاهش سطح کورتیزول و در نهایت اضطراب کمک می‌کند. ضمن این که خواب را نیز بهبود می‌بخشد.

 

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید