96
محل تبلیغ شما
96
محل تبلیغ شما

تازه های ورزش درمانی

برو بریم »
معرفی آسیب های ورزشی در شنا

معرفی آسیب های ورزشی در شنا

مقدمهورزش شنا منحصر به فرد، ترکیبی از تمرینات قدرتی اندام فوقانی و تحتانی با تمرینات قلبی عروقی در یک محیط که تحمل وزن دشوار است، ...

دویدن

چه چیزی تضمین کننده بدنی سالم‌تر،ظاهری شادتر و فرصتی کامل‌تر برای پیروزی است؟ این تبلیغات و شعار نیست. دویدن یکی از بهترین تمرینات برای کالری سوزی و به چالش کشیدن عضلات باسن است. هنوز قانع نشدید؟ در اینجا ۱۵ دلیل درست برای تشویق‌تان به دویدن داریم.

  1. همه جا می‌توانید بدوید.

فقط بدوید. چه روی تردمیل چه در پارک. می‌توانید با دویدن مایل‌ها را پشت سر بگذارید، حتی بهتر است در سفر بعدی‌، برای کشف یک مکان جدید، بندهای کتانی‌تان را ببندید و بدوید.

  1. کمتر پزشک‌تان را می‌ببینید.

فقط سیب نیست که می‌تواند از پزشک بی نیازتان کند. افراد پرتحرک، کمتر سرطان کولون می‌گیرند. و در میان خانوم‌ها آنهایی که مرتبا در تمرینات پرتنش مثل دویدن شرکت می‌کنند، می‌توانند ریسک سرطان سینه را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

  1. بیشتر عمر می‌کنید.

چه کسی دوست ندارد عمرش طولانی‌تر شود؟ دوندگان نه تنها کمتر زمین‌گیر می‌شوند و نسبت به همسالان خود بیشتر فعال می‌مانند بلکه، بیشترهم عمر می‌کنند. حتی با وجود این‌که با بالا رفتن سن، زمان دوِ هفتگی کمتر می‌شود، اما فوایدش برای سلامتی همچنان ادامه دارد و پابرجاست.

  1. به اصالت‌تان برمی‌گردید.

معلوم شد حق با بروس اسپرینگستین بوده: ما به دنیا آمدیم تا بدویم. این چیزی است که ما را از میمون‌ انسان نما به بشر تبدیل کرده است و اجدادما هم به دنبال شکار، مسافت‌های طولانی می‌دویدند.

  1. میتوانید شلوار جین جذب‌تان را راحت بپوشید.

دویدن یکی از بهترین شیوه‌های کالری سوزی است. یک فرد حدودا ۷۲ کیلویی می‌تواند بیشتر از ۸۵۰ کالری در ساعت بسوزاند.

  1. حافظه‌تان تقویت می‌شود.

ثابت شده ورزش به حفظ دقت و هشیاری کمک کرده و حتی می‌تواند علائم زوال مغز را کاهش دهد. پیگیری مدام همچنین می‌تواند از مغز دربرابر آلزایمر محافظت کند حتی برای آنهایی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند.

  1. خودباوری‌تان را تقویت می‌کند.

دلیل دیگری برای دویدن می‌خواهید؟ دوندگانی که بیرون از خانه می‌دوند و از چشم‌انداز زیبای طبیعت بهره می‌برند، نسبت به کسانی که فقط به صحنه‌های ناخوشایند زُل می‌زنند، بعد از ورزش عزت نفس و خودباوری‌شان بیشتر می‌شود.

  1. محکم و قوی می‌مانید.

دوندگان سنین بالاتر، بهتر از کسانی که نمی‌دوند می‌توانند تعادل‌شان را حفظ کنند، و زانوها و تاندون‌های‌شان در انجام حرکات گوناگون بهتر حفظ می‌شود. یوگا هم خوب است! مواظب باشید زیاده‌روی نکنید، چون ورزش زیاد می‌تواند منجر به تنش و فشار و شکستن استخوان شود.

  1. از فشارخون تان کم می‌شود.

دویدن، راهی طبیعی و برای حفظ فشار خون متعادل است. تمرینات تقویت کننده می‌توانند به کاهش فشارخون در عرض چند هفته کمک کنند.

  1. استخوان‌های‌تان را محکم‌تر می‌کند.

تمرینات مقاومتی، فوق‌العاده‌اند، اما توصیه‌ای که اکنون رایج است این است که دویدن حتی بیشتر از تکرار تمرینات ورزشی می‌تواند استخوان‌ها را محکم کند. دو، به‌عنوان ورزشی موثر، به ‌گونه‌ای به ساختن عضلات کمک می‌کند که تمرینات ورزشی با تاثیرات کمتر نمی‌توانند این‌کار را انجام دهند. با دویدن، استخوان‌ها را حتی با بالا رفتن سن، سالم‌تر نگه دارید.

  1. انرژی‌تان را افزایش می‌دهد.

احساس تنبلی و بی‌حالی می‌کنید؟ سعی کنید بدوید. تنها یک جلسه دویدن می‌تواند انرژی را زیاد کرده و خستگی و رخوت مزمن را از شما دورکند.

  1. عضلات میانه بدن را به چالش می‌کشد.

اگر عضلات قوی باشند، وضعیت بدن بهتر شده و اندام جنبشی تقویت می‌شوند بنابراین فعالیت‌های روزانه آسان می‌گردد. چه احساس کنیم و چه نه ، با دویدن، میانه بدن درگیر شده و تمام عضلات مهم این ناحیه هم تقویت می‌شوند. پاداش دویدن برای دوندگان: میانه بدن مستحکم، می‌تواند عملکردشان را هم بهتر کند.

  1. بهتر می‌خوابید.

دوندگان برای حفظ عملکرد بهتر دو، مایلند برنامه خواب منظم داشته باشند. دویدن، خواب با کیفیت‌تر را دربر دارد؛ یعنی در تمام طول شب راحت می‌خوابید.

  1. اهداف‌تان را تائید می‌کند.

مطالعات نشان داده افرادی که اهداف بلندمدتی برای فیتنس و سلامتی‌شان تعیین کرده واز آن پیروی می‌کنند، نسبت به آنهایی که بدون هدف و به زحمت پیش می‌روند، نسبت به برنامه ورزشی‌شان رضایت و تعهد بیشتری دارند. چه کسی از اینکه چیزهای بی اهمیت و اضافی را از لیست برنامه‌اش حذف کند احساس خوبی ندارد؟

  1. کمی به قلب‌تان عشق می‌ورزید.

تنها یک ساعت دویدن در هفته می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را تقریبا تا ۵۰ درصد کاهش دهد( نسبت به اصلا ندویدن!). آنهایی که از رهنمودهای فعالیت بدنی توصیه شده تبعیت می‌کنند، یک جهش و پیشرفت نسبی در میزان تحرک‌شان، می‌تواند ریسک بیماری قلبی را بیشتر از اینها هم کاهش دهد.( متعادل باشید، زیاده روی نکنید تا به جای سود، ضرر نکنید).

منبع : www.healthmag.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید