58

تازه های آیا می دانید ؟

برو بریم »
10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

10 زن سئوکار برتر ایران: زنانی که نقش برجسته‌ای در دنیای سئو دارند!

در دورانی که دیجیتال مارکتینگ به عنوان قطب اصلی ارتباطات جهانی مطرحه، زنان با هوش و تخصص در دنیای سئو، جایگاه خود را به خوبی ...

  images.jpg745757

در مورد روش هومیوپاتی چه میزان اطلاع دارید ما در این مطلب می خواهیم اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببریم.

 

در حالی که برخی افراد می‌گویند هومیوپاتی، روشی ایمن و بی‌خطر است که اگر همراه با روش‌های معمول درمانی به کار گرفته شود، حاصل بهتری خواهد داشت اما برخی دیگر معتقدند که این شیوه می‌تواند مضر باشد و حتی توصیه آن از سوی پزشکان غیراخلاقی است.

اساس هومیوپاتی بر این باور است که همانند، همانند را شفا می‌دهد و می‌توان بیماری‌ها را با موادی درمان کرد که در افراد سالم علائمی مشابه با علائم بیماری ایجاد می‌کنند. بنا به ادعای طرفداران آن، هومیوپاتی یک روش درمانی است که با تحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومیوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد. بر پایه اصول نخستین هومیوپاتی، هر ماده‌ای که در بدن سالم یکسری نشانه‌های بیماری ایجاد کند در صورت تجویز به فرد بیمار با همان علایم (با مقادیر بسیار کمتر دارو)، بیماری وی را درمان خواهد کرد، البته به شرط آنکه نشانه‌های موجود در بیمار و نشانه‌هایی که آن ماده دارویی می‌تواند ایجاد کند، تا حد ممکن همانند باشند. بهترین مثال برای این قانون، «واکسیناسیون»است که در آن از ویروس و یا میکروب مشابه یا ضعیف شده همان بیماری برای ایجاد ایمنی یا درمان استفاده می‌شود.

طرفداران این روش درمانی همچنین معتقدند داروهای مورد استفاده در هومیوپاتی باید رقیق شده باشند زیرا دوز پایین‌تر برای درمان، موثرتر است. اما این رقیق‌سازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که در نهایت حتی یک مولکول هم از ماده فعال اولیه باقی نخواهد ماند.

دکتر «ادزارد ارنست» از دانشگاه «اکستر» انگلیس در این باره می‌گوید: به معنای دقیق کلمه هر ایده‌ای مبنی بر این که روش‌های درمانی هومیوپاتیک می‌توانند برای درمان افراد بیمار به کار گرفته شوند، علم را به چالش می‌کشد. مطالعات کنترل شده به دنبال آن بوده‌اند که نشان دهند نتیجه به دست آمده برای افرادی که با روش‌های هومیوپاتی درمان شده‌اند از گروهی که دارونما دریافت کرده‌اند، غیرقابل تشخیص بوده است. با این حال به دلیل آنکه در درمان به روش هومیوپاتی از هیچ ماده فعالی استفاده نمی‌شود، احتمال نمی‌رود که خطری جدی متوجه فرد شود.

علاوه بر این، برخی از پزشکان معتقدند که روش‌های درمانی هومیوپاتیک می‌توانند وضعیت بیمار را بهبود بخشند. بر همین اساس در برخی مطالعات آشکار شده بیمارانی که برای درمان آنها در کنار روش‌های درمانی مرسوم و متداول از این روش درمانی نیز استفاده شده در روند درمان نتایج بهتری در مقایسه با سایر بیماران گرفته‌اند.

در عین حال نتایج برخی از مطالعات حاکیست بیمارانی که تحت این روش درمانی قرار می‌گیرند کمتر تمایل دارند از داروهای آنتی‌بیوتیک، غیراستروئیدی و ضدالتهابی استفاده کنند.

به گزارش لایوساینس، با وجود نکات مثبتی که درباره این شیوه درمانی در بالا ذکر شد توجه به این نکته ضروری است که اگر هومیوپاتی جایگزین یک روش درمانی موثر و اصلی شود، می‌تواند مضر بوده و پیامدهای منفی داشته باشد.

 

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید