41
محل تبلیغ شما
41
محل تبلیغ شما

تازه های مد و مدگرایی

برو بریم »
با پارچه لنین چی بدوزیم؟

با پارچه لنین چی بدوزیم؟

مقدمهپارچه ‌های لنین از ترکیب پنبه و پشم ساخته شده‌ اند که امروزه در بین مردم زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرند. هم چنین آن ...

y.jpg483

مهمانی گرفتن و مهمانی رفتن در بین هموطنانمان بغیر از حساسیت در زمینه پوشش و مد روز به سمت  پذیرایی با سیگار و مشروب و قلیان و مواد روانگردان نیز کشیده شده است.

 

شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان رسانه‌های غیربومی، آموزش‌های غلطی را به افراد از جمله زنان ارائه می‌دهند و معمولا برخی از آنان از نحوه پوشش، آرایش بازیگران و مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای الگو می‌گیرند، این در حالی است که چنین ظاهری با فضای اجتماعی ما همخوانی ندارد.

این روانشناس با اشاره به نوع روابط افراد در برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اظهارکرد: این روابط با قوانین اجتماعی و اخلاق جهانی تناسبی ندارد، چرا که در آنها روابط فرازناشویی میان مردان و زنان دیده می‌شود. در حالی که این روابط در زنان یک آسیب جدی است.

وی تاکید کرد: مادر الگوی ارتباطی وعاطفی خانواده است و فرزندان از مادر الگوبرداری می‌کنند به ویژه در دوران پیش از دبستان پایاترین الگوی ارتباطی فرزندان، پدر و مادر هستند.

این روانشناس افزود: در حال حاضر مدل ارتباطی در بین برخی زنان در میهمانی‌ها تغییر کرده و مصرف سیگار و مشروبات الکلی در بین آنان شایع شده است. این واقعیت قابل انکار نیست و روز به روز افزایش می‌یابد. این الگوی غلط نیز می‌تواند به فرزندان منتقل شود.

نوحی تاکید کرد: از دیگر آسیب‌های جدی زنان، در دسترس پذیر بودن برخی از آنان در اجتماع است. لازم است حضور زنان در جامعه همراه با مراقبت و محافظت باشد.اگر به آگهی‌های روزنامه‌ها در انتخاب منشی و کارمند توجه کنیم برای استخدام این افراد شرایطی مانند زیبایی، کم سن و سالی و جوانی ذکر شده است. البته مقصود ما دوری زنان از فضای اشتغال نیست، اما باید مبتنی بر مراقبت و رعایت قوانین، پوشش صحیح و اخلاق باشد.

این روانشناس تاکید کرد: در شرکت‌های بازرگانی و وابسته به کارخانه‌ها و فضاهایی که در آن‌ها تعداد مردان بیشتر از زنان است، زنان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و ارتباط میان آنان با مردان نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر می‌شود که این وضعیت باعث آسیب رسیدن به زنان می‌شود.

حضور زنان در فضاهای کاری مردانه‌تر باعث صدمه دیدن الگوهای عاطفی آنان می‌شود

وی افزود: حضور زنان در فضاهای کاری مردانه‌تر باعث صدمه دیدن الگوهای عاطفی آنان می‌شود، چرا که مردان براساس قواعد و منطق زندگی می‌کنند نه براساس روابط خود. زنان از این فضا تاثیر می‌گیرند و همین امر موجب سردی روابط خانواده می شود.

نحوه حضور زنان در محیط‌های کاری قاعده مشخصی ندارد

نوحی تاکید کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجلس و دولت ساعت کاری زنان را کاهش دهند و فضاهای کاری را که به سلامت روان آنها آسیب نمی‌زند تعریف کنند. البته بحث خانه‌نشین کردن زنان مطرح نیست؛ بلکه چگونگی حضور آنان در اجتماع مهم است. در حال حاضر نحوه حضور زنان در محیط‌های کاری قاعده و تعریف مشخصی ندارد و این وضعیت آسیب‌زاست.

وی با اشاره به نوعی رقابت بین زنان اظهارکرد: زنانی که پوشش مناسب‌تر و ظاهر ساده‌تری دارند در جامعه کمتر صدمه می‌بینند و برعکس. این درحالی است که در حال حاضر برخی از آنان برای آنکه همسرانشان تحت تاثیر ظاهر زنان دیگر قرار نگیرند، به پوشش نامناسب روی آورده‌اند و همین مورد آسیب‌زاست.

نوحی درپایان با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش به زنان درباره آسیب‌هایی که در معرض آن قرار دارند، گفت: رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند و سیما می‌تواند از ظرفیت شبکه‌هایی مانند سلامت و آموزش، بهره کافی را در زمینه نحوه رابطه با همسر و فرزندپروری ارائه دهند حتی از طریق شبکه‌ بازار می‌توان روابط شغلی را آموزش داد.

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید