91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

 

کسانی که آسم دارند آیا همه نوع ورزشی می توانند انجام دهند و آسم ورزشی چه علائمی دارد؟

 

 فوق تخصص ریه گفت: بیماران مبتلا به آسم باید از سبزی‌ و میوه‌های بیشتری در وعده‌های غذایی استفاده کنند و کاهش وزن بیماران چاق به کنترل آسم آن‌ها کمک می‌کند.

 اردا کیانی گفت: در درمان آسم سؤالات خاصی برای بیماران و خانواده آن‌ها همیشه مطرح است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها اثر اقدامات غیر دارویی است که باید به دخانیات اشاره‌ کرد.

وی افزود: پزشک باید در هر ویزیت به بیمار گوشزد کند که سیگار را باید قطع کند و وی را به مراکز ترک سیگار ارجاع کند. همچنین از حضور در مجالسی که دود سیگار در آنجا وجود دارد خودداری کند.

وی ادامه داد: هدف از درمان آسم بی علامت شدن و انجام تمام فعالیت‌های روزمره است. آسم منعی برای فعالیت بدنی نیست ولی باید در نظر داشت بعضی از اشکال آسم به دنبال ورزش ایجاد می‌شود که به آن آسم ورزشی می‌گویند. این موارد در فضای سرد و خشک بیشتر ایجاد می‌شود. (مثل ورزش اسکی) ورزش خاصی منجر به بهبود آسم نمی‌شود به‌جز شنا که گاهی در افراد جوان بهبودی ایجاد می‌کند. البته به شرطی که کلر زیادی در آب استخر استفاده‌نشده باشد.

مسئول بخش اینترنشنال پولمونولوژی بیمارستان مسیح دانشوری ضمن اشاره به اینکه افراد مبتلابه آسم باید از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نظیر برفون، دیکلوفناک، ناپروسکن و پیروکسیکام خودداری کنند؛ گفت: به بیماران مبتلابه آسم توصیه می‌شود، برای کنترل درد فقط از استامینوفن استفاده کرده و از مصرف داروهای نظیر بروفن خودداری کنند.

کیانی ادامه داد: بیماران آسمی باید از سبزی‌ها و میوه‌های بیشتری در وعده های غذایی خود استفاده کنند و کاهش وزن بیماران چاق به کنترل آسم آن‌ها کمک می‌کند. همچنین استرس روحی می‌تواند منجر به تشدید آسم شود. لذا از تکنیک‌های relaxation و مانورهای تنفسی استفاده می‌شود که مفید بوده و در کنترل آسم کمک‌کننده است.

کیانی گفت: در نظر داشته باشید ممکن است هوای خیلی سرد با درجه رطوبت پایین یا آلودگی هوا منجر به تشدید آسم شود. لذا توصیه می‌شود در آلودگی هوا خصوصاً زمستان‌ها بیماران آسمی کمتر در معرض هوای سرد قرار گیرند.

این فوق تخصص ریه ادامه داد: کنترل آسم در حاملگی غالباً تغییر می‌کند و کنترل یک‌سوم از بیماران حین بارداری آن‌ها بدتر می‌شود و فقط یک‌سوم مانند قبل از حاملگی باقی می‌ماند. تشدید آسم در بارداری خصوصاً در سه‌ماهه دوم شایع است و باید در نظر داشت درمان فعال آسم در بارداری خیلی مفیدتر از عوارض احتمالی درمان در بارداری است و نباید از این درمان به دلیل حاملگی غافل شد.

 

منبع : www.hidoctor.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید