3
محل تبلیغ شما
3
محل تبلیغ شما

تازه های آرایش صورت

برو بریم »
نحوه انتخاب لاک ناخن مناسب برای شما

نحوه انتخاب لاک ناخن مناسب برای شما

انتخاب مناسب ترین لاک ناخن برای برخی افراد مشکل ساز است.این امر به ویژه صادق است ، زیرا هنگام انتخاب رنگ مناسب ، ملاحظات زیادی ...

سیاهی دور چشم به چه علت به وجود می آید و راه درمان آن چیست

چرا دور چشم سیاه می شود و راه حل آن چیست ؟

همه چیز درمورد دلایل سیاهی زیر چشم و درمان آن

دکتر بیتا پاک نیت در مورد علت سیاهی دور چشم گفتند: سیاهی دور چشم علل متفاوتی دارد که شایع‌ترین آن علت ژنتیک و ارثی است. عوامل دیگری مثل ضربات پیگمانتاسیون پس از التهاب یا تحریک هورمون ملانین‌ساز به هر دلیلی می‌تواند باعث این حالت شود. گاهی سیاهی دور چشم بر اثر عوامل شیمیایی مثل جیوه یا نقره می‌تواند باعث تغییر رنگ آبی، قهوه‌ای و خاکستری نیز شود. درمان با مینوسیکلین به‌عنوان یک عارضه درازمدت می‌تواند باعث رنگ خاکستری پلک‌ها شده که علاوه بر آن ترکیبات آرایشی دارای مواد فتوتوکسیک ازجمله پسورالن می‌تواند باعث افزایش رنگدانه در ناحیه پلک شود.

دکتر پاک طینت افزودند: اگزما و لیکن پلان به‌دلیل ایجاد التهاب هم در تغییر رنگ بی‌تاثیر نیستند. البته کمبود ویتامین K، آهن و آنتی‌اکسیدان‌ها و نیز بی‌خوابی از دیگر عوامل شایع در ایجاد سیاهی دور چشم است و هرچه سن بالاتر رود باتوجه به نازک‌تر شدن پوست، حلقه‌های دور چشم تیره‌تر می‌شوند. هنگامی که پیر می‌شویم، پوست و عضلات حالت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست می‌دهند که این امر باعث شل شدن و افتادگی پوست اطراف چشم‌ها می‌شود. دکتر پاک طینت افزایش سن را از دیگر عوامل دانست که باعث نازک شدن لایه‌های چربی اطراف چشم می‌شود، این امر سبب پیدایش فرورفتگی زیر چشم‌ها شده و حتی افرادی که کاهش وزن داشته‌اند نیز دچار این عارضه می‌شوند.

دکتر پاک طینت به راه حل های ساده‌ای برای کاهش سیاهی اطراف چشم اشاره نمودند از جمله: در مدت شبانه‌روز حداقل هشت ساعت خواب پیوسته داشته باشید. رژیم غذایی صحیح را انتخاب کنید، از خوردن نمک و کشیدن سیگار که یکی از عوامل رسوب مایع در زیر چشم‌ها و ایجاد ورم در آنهاست، پرهیز کنید. به روش خوابیدن خود دقت کنید، هنگام خواب سر را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید تا جاذبه زمین باعث تجمع مایع بیشتر زیر چشم‌ها نشود. عدم رعایت این حالت باعث پیدایش هاله سیاه و پف اطراف چشم خواهد شد. اطراف چشم را با یک کرم مرطوب‌کننده که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان تقویت‌کننده و مراقبت‌کننده پوست در برابر اثرات سوء محیطی است، چرب کنید.

دکتر پاک طینت اضافه کرد: اگر سیاهی اطراف چشم شما بسیار شدید است، توصیه می‌شود با متخصص پوست مشورت کنید تا از روش‌های لیزر در بهبود این وضعیت کمک بگیرد.

دکتر پاک طینت برای درمان سیاهی دور چشم گفتند: از جمله راهکارهای جدید که در برخی منابع به آن اشاره شده کاربرد PRPبه تنهایی یا همراه با لیزر در بهبود این عارضه است. البته ناگفته نماند که این مشکل با درجات متفاوت در بسیاری از افراد دیده می‌شود. داشتن زندگی سرشار از آرامش، تغذیه سالم و خواب کافی بسیاری از مشکلات ازجمله کبودی دور چشم‌ها را برطرف می‌کند. همچنین محصولات حاوی یکی از انواع رتینوئید‌ها، ویتامین C یا K می‌تواند اثرات روشن‌کنندگی داشته باشد.

 

منبع : www.javanfa.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید