23
محل تبلیغ شما
23
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار فرهنگی

برو بریم »
چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ به معنی تکثیر کلمات یا تصاویر بر روی کاغذ ، کارت ، پلاستیک ، پارچه یا مواد دیگر است.صنعت چاپ بخشی جدایی ناپذیر از ...

گلایه پیشکسوت سینما از ماه‌ها بیکاری/ خیلی‌ها خانه‌نشین شده‌اند

حسن زاهدی صدابردار سینما معتقد است نبود امنیت شغلی در سینمای ایران باعث شده پیشکسوتانی که عمر خود را در این عرصه صرف کرده اند خانه‌نشین شوند.

 
حسن زاهدی

حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران که در حال حاضر فیلم «گینس» را روی پرده دارد درباره نبود امنیت شغلی گفت: نبود امنیت شغلی در حرفه سینما که به واسطه پشتیبانی نکردن نهاد صنفی جدی‌تر شده است، باعث شده که سینماگرانی چون من ماه‌ها بیکار باشیم و هیچ پیشنهادی نداشته باشیم.
به گفته وی، وضعیت تولید در سینما نابسامان است و نباید انتظار داشت کار در سینما تداوم داشته باشد، اما پنج ماه بیکاری سوال‌برانگیز است.
وی ادامه داد: در این مدت خودم را با ورزش سرگرم کردم و از بودن کنار خانواده لذت بردم و با کمک به دانشجویان فیلمسازی خودم را مشغول کردم. در حال حاضر هم صدابرداری یک فیلم کوتاه دانشجویی را به عهده دارم و کمک به دانشجویان را از وظایف خود می دانم.
صدابردار فیلم «ایران برگر» تاکید کرد: نبود امنیت شغلی در سینمای ایران باعث شده پیشکسوتانی که عمر خود را در این عرصه صرف کرده اند خانه نشین شوند و فرصت کار با نازل ترین قیمت به تازه کارها سپرده شده است.
زاهدی به راهکارهایی که می‌توانند امنیت شغلی را به سینما برگردانند اشاره کرد و گفت: راهکارهای مناسب برای رفع مشکلاتی از این دست در جلسات مدیران تولید برای چیدن عوامل پشت صحنه مطرح می‌شود. مدیران تولید باید برای دعوت از عوامل پشت صحنه تجربه و کارنامه کاری افراد را در نظر بگیرند ولی متاسفانه تخصص و تجربه افراد در انتخاب ها درنظر گرفته نمی شود و اختلاف دستمزد یک پیشکسوت در پشت صحنه با یک تازه کار ۵ میلیون تومان است.
این صدابردار سینمای ایران که فیلم «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده را در نوبت اکران دارد با اشاره به ویژگی های این فیلم سینمایی بیان کرد: معتقدم «مزار شریف» یک اثر ملی است و ناگفته های شهدای عرصه دیپلماتیک در این فیلم سینمایی به درستی مطرح شده است.
زاهدی در پایان گفت: «مزار شریف» از جهت صدابرداری فیلم سختی بود و سعی کردم بهترین صدا را برای این فیلم طراحی کنم. ضمن اینکه همه عوامل با دل و جان پای کار ایستادند.

.

منبع : www.setarehnews.ir
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید