16
محل تبلیغ شما
16
محل تبلیغ شما

تازه های اخبار

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

شبکه اجتماعی جدید Ello که فیسبوک را برکنار می کند!

 

قطعا تا‌کنون نام این شبکه اجتماعی به گوش شما هم نخورده است. لقب این شبکه اجتماعی را از هم اکنون Anti-Facebook گذاشته‌اند و بسیاری از کار‌شناسان بر این باورند ‌در مدت زمانی اندک می‌تواند بسیاری از کاربران فیس‌بوک را به خود جلب کند. یکی از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی حریم خصوصی قدرتمند و آزاد بودن از تبلیغات آزار دهنده برای کاربران است. پس بگذارید با شبکه اجتماعی Ello بیشتر آشنا شویم.

 تنها چندی بیش نیست که اخباری پیرامون شبکه اجتماعی جدیدی به نام Ello در سطح نت منتشر شده است؛ اما در همین مدت زمان اندک، این شبکه اجتماعی توانسته است توجه بسیاری از کاربران و کار‌شناسان را به خود جلب کند. لقب این شبکه اجتماعی را Anti-Facebook گذاشته‌اند و نقطه قوت آن را در Privacy و رهایی از شر تبلیغات می‌دانند:

این شبکه اجتماعی که سال گذشته طراحی شده است – اینجا – اکنون به دلیل حجم بالای درخواست‌های عضویت، تنها با ‌دعوت‌نامه عضویت می‌پذیرد و جالب است، بدانید دعوت‌نامه‌های این شبکه اجتماعی اکنون بر روی وب‌سایت eBay به بهای ۱۰ تا بعضا ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این شبکه اجتماعی در هفته گذشته در هر ساعت ۳۵ هزار درخواست عضویت داشته است!

رقیب فیسبوک

آن گونه که به نظر می‌آید، این شبکه اجتماعی بیش از همه در رابطه با پیام ساده خود جلب توجه کرده است: Ello هیچ تبلیغاتی را نمی‌فروشد و هیچ داده‌ای از شما را به بنگاه‌ها و اشخاص ثالث ارائه نمی‌کند.

در مانیفست این شبکه اجتماعی آمده است: ما بر این باوریم که یک شبکه اجتماعی می‌تواند ابزاری برای قدرتمند کردن کاربران باشد، نه ابزاری برای فریب دادن، اجبار کردن و دستکاری ذهن مخاطبان، بلکه جایی برای ارتباطات خلاقیت و بزرگداشت زندگی. شما یک محصول نیستید!

سیاست‌های این شبکه اجتماعی اشاره دارد که روش جمع‌آوری و فروش داده‌ها و اطلاعات کاربران و جهت‌دهی به ارتباطات اجتماعی کاربران به قصد کسب سود و منفعت غیر عادی و غیر اخلاقی است: کاربران در این گونه شبکه‌های اجتماعی تحت نقاب خدمات رایگان بهای گزافی را در قالب مداخلات تبلیغاتی و فقدان حریم خصوصی پرداخت می‌کنند.

این شبکه اجتماعی که مقر آن در ایالت «ورمونت» است، به دست تیمی از هنرمندان و برنامه‌نویسان به رهبری فردی به نام «پل بادنیز» طراحی شده است. بادنیز که خود طراح ربات بوده درباره Ello می‌گوید: این شبکه اجتماعی ساده، زیبا و فارغ از تبلیغات طراحی شده است.

سیاست‌های متفاوت Ello

«ناتان یورگنسن»، محقق و پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی در دانشگاه مریلند، روش Ello را بسیار جالب توجه می‌داند. وی می‌گوید: Ello به این جهت در مدت زمان اندک توانسته ‌توجهات بسیاری را به خود جلب کند که از رهیافت و سیاست متفاوتی استفاده کرده است. همه ما به این واقعیت رسیده‌ایم که رشد و ظهور شبکه‌های اجتماعی منجر به تسلیم قدرت بیشتر به افراد کمتری شده است. اکنون این انرژی و توان هست که می‌توان این مسأله را تغییر داد.

جالب آنکه Ello هنگامی گل کرده ‌که به تازگی اعتراضات شدیدی ‌علیه سیاست‌های فیس‌بوک در جریان است. پس از انجام آزمایش ‌روی کاربران بدون اطلاع آن‌ها ‌حدود چند ماه پیش ـ که منجر به اعتراضات شدید شد ـ به تازگی در سانفرانسیسکو جمعی بزرگ به سیاست اخیر فیس‌بوک برای حذف کاربرانی که از نام اصلی خود استفاده نمی‌کنند، صورت گرفت.

اما پرسش اساسی ‌اینجاست که این شبکه اجتماعی قرار است از چه راهی کسب در‌آمد کند؟ Ello می‌گوید که سیاست این شبکه اجتماعی این است که کاملا رایگان باشد، ولی در کنار خدمات رایگان خود اقدام به ارائه خدمات پیشرفته‌تری با بهای مشخص به کاربران خواهد کرد. گفته می‌شود، تا‌کنون این شبکه اجتماعی توانسته است، ۴۳۵ هزار دلار از این طریق کسب در‌آمد کند.

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید