87

بوی بدن:
بوی بد بدن مشکلی است که بیشتر در فصل تابستان و هوای گرم موجب عذاب افراد می شود. در هر حال این توصیه را برای روز‌های گرم سال به خاطر داشته باشید: یک قاشق چای خوری جوش‌شیرین را زیر بغل و روی پاهای خود بپاشید. این ماده، یک ضد عرق طبیعی است و میزان رطوبت طبیعی تولید شده در بدن را کم می‌کند.

سردرد:
بسیارند کسانی که اگر یک روز نوشیدن چای را فراموش کنند، عقوبت ناخوشایندی چون سردرد در انتظارشان است. اما ظاهرا نوشیدن چای در درمان سردرد کسانی که به نوشیدن آن عادت ندارند هم مفید است.

دکتر “جین کلارک” متخصص تغذیه برای درمان سردرد راهکار راحتی دارد: “با شروع اولین علائم سردرد چای بنوشید”.

این متخصص، عمده علل سردرد را به گشادی یا تنگی عروق خونی مغز نسبت می‌دهد و معتقد است، کافئین این تغییرات را برطرف می‌کند.

زدودن زگیل، خوش بو کننده ی عرق

بادنجان مقوی معده، بازکننده‌ی انسدادها و گرفتگی‌های مجاری عروق بوده و مصرف آن با سرکه قابض شکم، مدر بول (ادرار) و با روغن ملین طبع است.
بادنجان مسکن دردهای گرم، خوشبوکننده عرق و برطرف‌کننده بدبویی زیر بغل و کنج ران بوده، پاشیدن دنباله‌های خشک بادنجان بر موضع بواسیر و سایر امراض مقعد که با روغن بادام تلخ یا روغن بنفشه و یا بابونه چرب شده باشد مفید است. شستشوی دست و پا با آب سیاه حاصل از خیساندن بادنجان برای رفع و خشک کردن عرق دست و پا مفید بوده و مصرف خاکستر بادنجان سوخته با سرکه به صورت خمیر، در زدودن زگیل موثر است.

استفاده از میخک برای مهار درد دندان
گاهی اوقات درد دندان به قدری طاقت فرساست که نمی توان تا رسیدن به دندانپزشک، آن را تحمل کرد. یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان استفاده از میخک می باشد.

برای غلبه موضعی بر درد دندان، تا دست یابی به دندانپزشک در اسرع وقت، گیاه میخک مشکل اساسی درد دندان را درمان می کند.

 

میخک حاوی ترکیب شیمیایی به نام اوژنول است که در پزشکی و به ویژه دندانپزشکی سنتی، کاربرد گسترده ای به عنوان مسکن موضعی دارد. روغن میخک بهترین راه برای درمان دندان درد است اما می توانید از میخک کامل هم استفاده کنید.

زردچوبه درمانی برای دیابت
«کورومین» موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگدانه‌ی مفید باعث فعال شدن آنزیم AMPK می‌شود که روی جذب گلوکز تأثیر می‌گذارد. در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می‌کند. اگر شما هم از بیماری دیابت رنج می‌برید حتماً زردچوبه را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید