2
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های آرایش و زیبایی

برو بریم »
سیر تا پیاز کراتین مو

سیر تا پیاز کراتین مو

کراتین مو یک روش درمانی است که با استفاده از موادی حاوی کراتین، موهای فر، مجعد و وز را به موهای صاف و لخت تبدیل ...

این نوع ریزش مو در خانم ها می تواند ناشی از افسردگی یا استرس طولانی مدت، کمبود مواد مغذی مانند روی، آهن، منیزیم و کلسیم و همچنین در اثر رژیم های لاغری خیلی سخت و یا آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی) باشد.

علاوه بر این ها عواملی مانند اختلالات غده تیروئید، دیابت و کلسترول بالای خون نیز در ریزش مو تاثیر دارند.

این نوع ریزش مو، تمام پوست سر را درگیر کرده و حدود دو تا چهار ماه بعد از عوامل ذکر شده بروز می کند. همچنین عوامل زیر نیز باعث ریزش مو می شود.

– کیست تخمدان:خیلی از خانم ها از عارضه کیست تخمدان رنج می برند. این بیماری می تواند از 11 سالگی آغاز شود و باعث عدم تعادل هورمونی می شود. PCOS  اصولا منجر به ناباروری نیز می شود.

– کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن تجربه می کنند . زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد. سایر تغییرات هورمونی- برای مثال تغییر میزان استفاده از داروهای ضد حاملگی – نیز می تواند منجر به ریزش مو شود.

– لوپوس (زخم پوستی):لوپوس نوعی بیماری مزمن خود ایمن است که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند. حدود 1.5 میلیون نفر از مردم دنیا به این بیماری دچار هستند و بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند که در طول سال های باروری تحت تاثیر این بیماری قرار دارند.

– (تلوژن افلووین): این یک اصطلاح برای بیان ریزش مو به صورت موقت و ناگهانی است که در اثر استرس یا جراحی اتفاق می افتد و به طور عمومی تا دو ماه بعد از بیماری ادامه دارد (این اصطلاح همچنین برای بیان ریزش ناگهانی مو که در نتیجه یکی از علت های ذکر شده اتفاق می افتد مانند تغییرات هورمونی بعد از زایمان نیز صدق می کند.)

ریزش موی ناشی از عوامل خارجی
برخی از کارهای مربوط به مو و محصولات آرایشی بهداشتی مو مانند استفاده از رنگ موها، صاف کردن موها، فر کردن، استفاده مکرر از سشوارهای داغ، اتوی مو و غیره می تواند باعث بروز و تشدید ریزش مو در خانم ها می شود.

همچنین بستن و کشیدگی موها در اثر شینیون یا اکستنشن مو نیز باعث تشدید مشکل ریزش مو می شوند.

– مقدر زیاد ویتامین آ یا سلنیوم: در موارد نادر ممکن است از این مکمل استفاده شود زیرا در بسیاری موارد مصرف مولتی ویتامین نیاز را مرتفع می کند.

حرف آخر
اگر بعد از چند هفته، ریزش مویتان متوقف نشد و حتی بدتر شد، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا علت اصلی این مشکل مشخص شود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید