4
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های آرایش موها

برو بریم »
سیر تا پیاز کراتین مو

سیر تا پیاز کراتین مو

کراتین مو یک روش درمانی است که با استفاده از موادی حاوی کراتین، موهای فر، مجعد و وز را به موهای صاف و لخت تبدیل ...

گره موهایم به دست چه کسی باز می‌‌شود؟
بعضی افراد تصور می‌‌کنند کسانی که موهایی پر پشت دارند، دیگر غصه چه چیزی را باید بخورند. مگر امکان دارد که موهای پرپشت با فر طبیعی، بتواند مشکلی برای کسی به وجود بیاورد؟ در صورتی که به طور واقع بینانه باید گفت هر کسی اگر از موهایش به درستی نگهداری نکند دچار مشکل می‌‌شود. گره خوردن موها یا گوریده شدن از آن دسته مشکلاتی است که برای این افراد به طور رایج اتفاق می‌‌افتد.

برای حل این مشکل بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که گوریده شدن، گره خوردن، پیچ خوردن و بدحالت شدن مو معمولا در موهای فر، خشک و ضعیف اتفاق می‌‌افتد. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌‌برید، باید قبل از هر اقدامی مشخص شود، موی شما جزء کدام دسته قرار دارد. اما به طور کل برای رفع گوریدگی موها دو راهکار وجود دارد، یکی راهکارهای دارویی و بهداشتی و دیگری راهکارهای خانگی و گیاهی است.

اگر موهای چرب و گره‌خورده‌ای دارید شاید این راهکارها به کارتان بیاید
موها مانند بدن انسان نیاز به ویتامین دارد و گاهی اوقات به دلیل کمبود ویتامین‌های لازم ممکن است این مشکل رخ دهد. پس اولین قدم برای جلوگیری از گوریده شدن موها این است که موهای خود را با مصرف مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز مو تقویت کنید. به‌خصوص ویتامین E،بیوتین، سلنیوم و امگا3  می‌‌توانند در رفع این مشکل کمک کننده باشند.

شامپوی مورد استفاده هم نقش به سزایی دارد. برخی از شرکت‌های دارویی و بهداشتی با تولید شامپوهای ضد وز و ضد فر مو تا حدودی توانسته اند به این مشکل کمک کنند.

استفاده از شامپو راهکاری است که باید در هنگام استحمام انجام شود. اما بهتر است بعد از حمام هم از کرم یا سرم ترمیم کننده مو استفاده کنید.

اصولا یکی دیگر از مشکلاتی که این افراد بعد از استحام دارند، شانه زدن موها است. به همین خاطر بهتر است، این کار را با برس یا شانه دندانه درشت انجام دهید. شانه زدن را از نوک موها شروع کنید و کم کم به سمت ریشه موها بروید.

1

تغذیه در گوریدگی موها نقش دارد
شاید بعضی از افراد سعی داشته باشند بدون مراجعه به پزشک به جنگ گوریدگی موهای خود بروند. اگر جز این دسته از افراد هستید، می‌‌توانید از راهنمایی‌های زیر کمک بگیرید.

آب بنوشید: یکی از مهم ترین کاری که از شما بدون نیاز به دکتر می‌‌توانی انجام دهید، هیدراته کردن خودتان است که این تنها توسط نوشیدن آب زیاد امکان پذیر است.

سویا و سبزیجات مصرف کنید: در برنامه غذایی تان باید تغییراتی به وجود آورید؛ به عنوان مثال صبحانه چند لقمه کره حیوانی بخورید. همچنین تخم مرغ، سویا و سبزیجات را در برنامه غذایی خود جای دهید.گ

منبع :مجله ی قشنگ

انواع مدل مو را در وایسان ببینید

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید