1
محل تبلیغ شما
1
محل تبلیغ شما

تازه های همه بخش ها

برو بریم »
مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

مضرات اسید فسفریک برای سلامتی

اسید فسفریک یکی از اسید های معدنی است که به دلیل داشتن ویژگی های مختلف در بسیاری از محصولات غذایی یا صنعتی مورد استفاده قرار ...

در مورد سلامت پوست چه می دانید؟

اگر موهای شما فاقد شوره باشد یا با ریزش مو روبرو نباشید می دانید که موهای شما در شرایط سالم به سر می برند. اما در باره ی پوست چه طور؟ آیا نشانه هایی از سلامت پوست را می دانید؟  

آیا می دانید با مشاهده ی چه علائمی باید نگران شوید و به پزشک مراجعه کنید؟ در اینجا نشانه هایی از سلامت پوست را بیان می کنیم.

درخشش پوست علت کلیدی سلامت آن را نشان می دهد، که نشان دهنده ی رطوبت پوست است. اگر در پوست خود احساس خشکی یا  پوسته پوسته شدن می کنید این علائم می تواند نشانه ای از بروز اگزما باشد.

11

 

 

در صورتیکه یک لکه ی تیره شبیه خال های مادرزادی در پوست شما ایجاد شده است جای هیچ گونه نگرانی نست. اگر چه که خالهای پوستی روشن و تیره که اخیرا ایجاد می شود ممکن است در اثر ویتیلیگو (پیسی یا برص: وضعیتی که در آن قسمتی از پوست رنگدانه ها ی خود را از دست می دهد و  باعث ایجاد یک تکه سفید در پوست می شود که اغلب علت آن روشن نیست) یا کمبود مواد مغذی باشد.

 چنانچه که پوست های تیره و رنگی دلیلی بر وجود مشکلات پوستی نیست. رنگدانه ها به تنهایی دلیل شایع برای سرطان پوست نیستند مگر اینکه آنها ناهموار باشند. در اینصورت باید با یک متخصص پوست مشورت کنید و آن ها را مورد آزمایش قرار دهید.

نشانه ی مهم دیگر سلامت پوست، توانایی برگشت پوست به وضعیت طبیعی در عرض چند ثانیه در پس از فشار دادن آن می باشد. این، به این دلیل است که پوست به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی دارد و عدم وجود این خاصیت ممکن است نشانه ای از یک بیماری پوستی یا حتی سرطان باشد.

خارش پوست ممکن است به خاطر نیش پشه یا قرار گرفتن در معرض شرایط آلرژی زا اتفاق بیفتد. اما اگر آن کاملا بی دلیل باشد و علت دقیق آن را نمی دانید بهتر است با دکتر مشورت کنید و از علت اصلی آن با خبر شوید.

پوست نشان دهنده ی سن می باشد، اما ایجاد چین و چروک در سن ۲۵ تا ۳۰ سالگی، باید علت آن به طور جدی پیگیری شود. پوست بدون چروک نشانه ای از یک پوست سالم در جوانان و بچه ها می باشد.

آخرین و مهم ترین خصوصیات یک پوست سالم این است که باید صاف و هموار، نرم و درخشان باشد. اگر برجستگی یا جوش بر روی پوست خود دیدید، ممکن است کلوئید و زگیل را نشان دهد. با دکتر خود مشورت کنید و از توسل به درمان های طبیعی برای درمان آن خود داری کنید.

 

 

پاسخ دهید