6
محل تبلیغ شما
6
محل تبلیغ شما

در طول روز پوست شما در معرض موادی مضر مانند لوازم آرایشی، آلودگی هوا، سرما و گرما و نور خورشید قرار می گیرد. به همین دلیل حتما در طول شب چند دقیقه ای را باید به مراقبت از پوست اختصاص داد.

شب ها هر چقدر هم که خسته باشید، صرف کردن چند دقیقه زمان برای داشتن پوستی زیبا تر و سالم تر به نظر منطقی و به صرفه می آید.

 هر شب صورت خود را بشویید

زمانی که از لوازم آرایشی (هر چقدر هم کم) استفاده کرده اید، به هیچ عنوان قبل از آنکه آنها را پاک نکرده اید، به تختخوابتان نروید. اگر شما بدون پاک کردن مواد آرایشی از صورتتان وارد رختخواب شوید، این مواد آرایشی تا صبح بر روی پوستتان خواهند ماند و باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست شده و به همین دلیل پوست شما مسن تر به نظر خواهد رسید.

سعی کنید از پاک کننده هایی که پایه نفتی دارند استفاده کنید. این مواد می توانند محصولات آرایشی ضد آب را نیز پاک کنند. به آرامی و با استفاده از یک تکه پنبه، پاک کننده را به صورتتان بمالید. سپس صورت خود را با یک پاک کننده ی صورت ملایم بشویید.

 افزایش کلاژن با ویتامین A

با افزایش سن، میزان تولید کلاژن کمتر می شود و این قضیه باعث می شود که پوست سفت شده و حالت ارتجاعی کمتری داشته باشد.

اگر تولید کلاژن در پوست متوقف نشود، هرگز با چین و چروک و یا اسکار مواجه نمی شوید و پوست شما سالم و زیبا خواهد ماند. اما این قضیه رویایی بیش نیست.

برای تحریک کلاژن می توانید هر شب از کرم های ویتامین A بدون نسخه (یا انواع تجویزی آن، در صورتی که پزشک برایتان تجویز کرده باشد) استفاده کنید. مطمئن باشید پاداش این کارتان را با پوستی زیبا و با چین و چروک و لکه کمتر خواهید گرفت

 از کرم های دور چشم استفاده کنید

پوست اطراف چشم از پوست سایر مناطق بدن نازکتر است و با افزایش سن حتی نازک تر نیز می شود. این قضیه می تواند منجر به گودی زیر چشم و حلقه های تاریک دور چشم شود.

برای مقابله با این اتفاق می توانید از کرم های چشمی استفاده کنید که این کرم ها می توانند به ترمیم و روشن شدن گودی های زیر چشم کمک کنند.

 حالت خواب خود را اصلاح کنید

معمولا پزشکان از روی میزان چین چروک ها و خطوط نازک یک طرف صورت می توانند بگویند که شما بر روی کدام طرف صورتتان می خوابید.

کارشناسان توصیه می کنند که از بالش های مخصوص ضد چین و چروک استفاده کنید اما مهمتر از آن اصلاح حالت خوابیدن شماست.

سعی کنید که به پشت بخوابید و یا اینکه جهت خواب خود را تغییر دهید، به گونه ای که هر بار بر روی یک طرف از صورتتان بخوابید.

 شاد باشید

برای داشتن ظاهری خوب، باید احساسی خوب داشته باشید. پس بهتر است از زندگی لذت ببرید و شاد باشید. درون شما می تواند به صورت مستقیم بر روی ظاهر شما تاثیر بگذارد.

بهتر است در طول روز مدت زمانی را فقط به خودتان اختصاص دهید. مثلا یک کتاب خنده دار بخوانید یا یک کلیپ خنده دار ببینید، قدم بزنید و یا با یکی از دوستانتان گپ بزنید.

به خاطر زیباییتان هم که شده شاد باشید.

 چند نکته برای زیبایی دست ها و پاها

  • مراقبت از پاها: چند شب در هفته پوست انگشتان و پاشنه پای خود را با یک لوسیون حاوی ۱۲% اسید لاکتیک مالش بدهید. سپس بر روی این لوسیون از یک کرم قوی تر مانند گلیسیرین استفاده کنید و در نهایت روی آن یک جفت جوراب بپوشید و به همین حالت بخوابید. البته به یاد داشته باشید که این کار را هر شب انجام ندهید. جوراب به علت ایجاد فضایی مرطوب و گرم می تواند خطر ابتلا به عفونت های قارچی را بالا ببرد.
  • مراقبت از دست ها: شاید حس خوبی به این قضیه که در طول روز دستهایتان چرب باشد و به هر چیزی که دست می زنید جای دستتان بر روی آن بماند نداشته باشید. پس بهتر است این کار را شبانه انجام دهید. قبل از رفتن به رختخواب، دست های خود را با کرم های مناسب چرب کنید.
منبع: سایت شفا جو
انواع مطالب در زمینه ی پوست و مو را یسان مشاهده کنید
مطالب مرتبط :

پاسخ دهید