74
محل تبلیغ شما
74
محل تبلیغ شما

تازه های آرامش معنوی

برو بریم »
۹ عادت خوبی که زندگی شما را برای همیشه عوض می کند

۹ عادت خوبی که زندگی شما را برای همیشه عوض می کند

ابراهیم صادقیان مدرس دوره های اهمالکاری در مورد ۱۲ نوع عادت صحبت می کند که زندگی ما را برای همیشه عوض می کند. یک زمانی ...

آنگاه صفوان گفت که حضرت صادق(علیه‎السلام) به من فرمودند: هر وقت حاجتى برایت پیش آمد در هر مکانى که هستى زیارت این دعا را بخوان و حاجت خود را از خداوند بخواه که برآورده مى‎شود و خداوند و رسول او خلف وعده نمى‎کنند.

علماء براى برآمدن حاجات چهل روز پیاپى خواندن زیارت عاشورا را در ساعت معین بسیار مجرب دانسته اند، گر چه در روایت چهل روز وارد نشده ولى تجربه اینمطلب را ثابت نموده است .

رفع بیماری و بلا 
شهید دستغیب مى نویسد: از مرحوم آیه الله العظمى حاج شیخ عبدالکریم حایرى نقل شده است : اوقاتى که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینى بودم ، اهالى سامراء به بیمارى وبا و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده اى مى مردند.
روزى در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکى ، عده اى از اهل علم جمع بودند، ناگاه مرحوم آقاى میرزا محمد تقى شیرازى تشریف آوردند و صحبت از بیمارى وبا شد که همه در معرض خطر مرگ هستند.
مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمى بکنم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟
همه اهل مجلس پاسخ دادند بلى . فرمود: من حکم مى کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز، همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند، و ثواب آن را به روح نرجس خاتون ، والده ماجده حضرت حجه ابن الحسن علیه السلام هدیه نمایند تا این بلا از آنان دور شود. اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند.
از فرداى آن روز تلف شدن شیعه موقوف شد و همه روزه ، تنها عده اى از سنى ها مى مردند به طورى که بر همه آشکار گردید. برخى از سنى ها از آشنایان شیعه خود پرسیدند؛ سبب این که دیگر از شما کسى تلف نمى شود چیست ؟ به آنها گفته بودند زیارت عاشورا. آنها هم مشغول شدند و بلا از آنها هم بر طرف گردید.
در منزل میرزاى شیرازى در کربلا ایام عاشورا، روضه خوانى بود و روز عاشورا به اتفاق طلاب و علما به حرم حضرت سید الشهدا و حضرت اباالفضل مى رفتند و عزادارى مى نمودند. عادت میرزا این بود که هر روز در غرفه خود، زیارت عاشورا مى خواند، سپس پایین مى آمد و در مجلس عزا شرکت مى کرد. یکى از بزرگان مى گوید: روزى خودم حاضر بودم که پیش از وقت پایین آمدن ، ناگاه میرزا با حالت غیر عادى و پریشان و نالان از پله هاى غرفه به زیر آمد و داخل مجلس شد و فرمود: امروز باید از مصیبت عطش ‍ حضرت سید الشهدا بگویید و عزادارى کنید. تمام اهل مجلس منقلب شدند و بعضى بیهوش شدند. سپس با همان حالت به اتفاق میرزا به صحن و حرم مقدس مشرف شدیم ، گویا میرزا به این تذکر مامور شده بود.

توزیع رزق و روزی
عالم جلیل و زاهد مسلم حاج آقاى شیخ عبدالجواد حایرى مازندانى فرمود:
روزى کسى آمد خدمت خلد مکان شیخ الطائفه زین العابدین مازندرانى (رحمه الله علیه ) شکایت از تنگى معاش خود کرده ، شیخ به او فرمود: برو حرم حضرت ابا عبدالله علیه السلام زیارت عاشورا بخوان رزق و روزى به تو خواهد رسید اگر نرسید بیا نزد من ، من خواهم داد.
آن بنده خدا رفت . بعد از زمانى آمد خدمت آقا، آقا فرمود: چه کار کردى ؟ گفت : در حرم مشغول خواندن زیارت عاشورا بودم کسى آمد و وجهى به من داد و در توسعه قرار گرفتم.

بهترین عمل براى سفر آخرت


مرحوم آیه الله سید محمد حسین شیرازى نوه مرحوم آیه الله العظمى میرزاى شیرازى بزرگ بعد از وارد شدن به ایران و مسدود شدن راه عراق در اثر جنگ جهانى دوم به اینجا آمد و براى خانواده اش که در نجف بودند، فوق العاده ناراحت مى شود مراجعه مى کند به کسى که ارتباط با ارواح بر قرار مى کرده – نه به وسیله هیپنوتیزم … دو سوال مى کند مطابق با واقع جواب مى آید، علاقمند مى شود، سوال سوم مى کند: بهترین عمل براى سفر آخرت چیست ؟ بعد از موعظه ها چنین جواب مى آید بهترین عمل براى سفر آخرت زیارت عاشورا است . بدین جهت مرحوم آیه الله سید محمد حسین شیرازى تا آخر عمر ملتزم و مداوم به زیارت عاشورا بود

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید