8

روغنی که از دنبه ی گوسفند و شیرگاو درست می شود، بهترین نوع روغن محسوب می شود. روغن های حیوانی از روغن های نباتی و مایع بهتر می باشد. روغن های نباتی کلسترول و گلیسیرید را افزایش می دهد و در قلب رسوب می شود. روغن های حیوانی باعث می شود طول عمر فرد زیاد شود و سالم باشد. مصرف مداوم روغن حیوانی از چا شدن فرد جلوگیری می مند. بتر است برای سرخ کردن غذا از روغن های حیوانی استفاده کنیم. برای تقویت مغز خوب است، ضعف های بدنی را کم می کند و انرژی فرد را بالا  میبرد.

میتوانید روغن های گیاهی را جایگزین روغن های حیوانی کنید. بدن فرد باید روزانه 30 درصد انرژی خود را از طریق چربی و روغن ها تامین کند. بهتر است که از این 30 درصد، 10 درصد چربی اشباع، درصد روغن زیتون و 10 درصد از روغن های گیاهی استفاده شود. روغن های گیاهی باید در برنامه ی روزانه مصرفی خانواده قرار بگیرند. مثلا افراد باید هفته ای یکی از روغن های ذرت، روغن های آفتابگردان، روغن زیتون، کانولا را استفاده کند.

 

به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سن انسان که به پنجاه سال رسید سزاوار نیست که شب را روز کند و شکمش از روغن گاو خالی باشد. (البته مصرف روغن گاو برای جوانان هم بسیار مفید میباشد و مقصود از این سخن ضرورت مصرف این روغن برای کهنسالان میباشد)
امام صادق (ع) فرمود: به همان اندازه که روغن حیوانی مصرف میشود. به همان اندازه چربی از بدن شما دفع می شود (یا می سوزد) یکی از بهترین درمانهای چاقی مصرف مداوم روغن حیوانی با غذاهاست.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید