36

در جامعه شناسی، به سلیقه الگوهای شخصی و فرهنگی فرد از انتخاب و ترجیع  می گویند. سلیقه به تصویر کشیدن تفاوت بین سبک، رفتار، کالاهای مصرفی و آثار هنری و چیزهایی مربوط به این است. تحقیقات اجتماعی از سلیقه ، توانایی انسان برای قضاوت در مورد زیبا، خوب و مناسب است. سلیقه یعنی میل خودتان را وارد کار کنید، الهام و اندیشه خودتان را دنبال کنید و دیگران را با خلاقیت و اعتماد به نفس‌تان تحت تاثیر قرار دهید.

لباس هر شخص در نظر مردم شخصیت او را برملا می کند و با پوشیدن خاص لباس می توانید اطلاعاتی درباره سلیقه، شیوه ی زندگی و شخصیت تان در اختیار افراد قرار دهید.

لباس هر فرد در شکل گیری برداشت اولیه ی دیگران از آنها تاثیر بسیار زیادی دارد. نحوه ی لباس پوشیدن اطلاعات زیادی در مورد شخصیت، سلیقه و شیوه ی زندگی افراد در اختیار ما قرار می دهد. به عنوان یک فروشنده کار بسیار سختی خواهدبود که طوری لباس بپوشید که برای همه قابل قبول باشد اما می توانید لباس خود را مطابق دستورالعمل های مشخصی انتخاب کنید.

انتخاب لباس به ندرت می‌تواند بی‌غرض باشد، رازهای درون‌مان در نوع پوشش‌مان مشخص می‌شود. خانم کوکو شنل گفته است که «اگر خانمی بد لباس بپوشد، خود لباس است که به چشم می‌آید اما اگر او بی‌عیب و نقص لباس بپوشد، خود اوست که به چشم می‌آید.»

روانشناسان می‌گویند؛ لباس‌های شما چیز‌های زیادی در باره شما می‌توانند، بگویند. از نظر آنها آنچه شما می‌پوشید، می‌تواند اطلاعات بسیاری به سایر افراد بخصوص افرادی که با آنها در ارتباطات هستید، بدهند. اطلاعاتی در زمینه شخصیت درونی شما مانند:  غرور،جاه طلبی، احساسات، عواطف، تجربه، عادات، فرهنگ و…

 

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید