78
محل تبلیغ شما
78
محل تبلیغ شما

اعمال مستحب یعنی : استفاده این کار شما به زودی یا در زمان دور تری در دنیا به شما میرسد و در آخرت  به خاطر اینکه آن اعمال مظاعف را برای رضایت خداوند انجام داده اید پاداشهای نیکو از خداوند منان بدست خواهید آورد .
اما چرا در دنیا به زودی یا در آینده دور به فوائد آن خواهید رسید ؟

چون اعمال مستحبی زیاد میباشد و هر کدام از آنها موضوعیت خاص خود را دارد و گاهی یک عمل مستحبی مثل سلام کردن نتیجه فوری دارد در همان اول نام خداوند را می آوریم  و به طرف مقابل می فهمانیم که ما دوست هستیم و از طرف من هیچ گونه نا امنی برای شما وجود ندارد و به او آرامش خیال میدهیم و از تنش های بعد به هر صورتی جلوگیری میکنیم و اگر همانند پیامبر عظیم شان اسلام این سلام با کمی لبخند همراه باشد دوستی و مودت زیادتری بوجود می آورد چون ما همیشه بدنبال دوستی آرامش هستیم و همیشه دیدن یک صحنه زیبا و دوستانه به ما آرامش خاطر میدهد و در متضاد آن هم همین مسئله وجود دارد آگر شما با کسی روبرو شوید که ترسیده فورا” شما هم نگران میشوید و دچار استرس و دلهره میشوید که چه اتفاقی افتاده است پس همیشه دیدن صحنه مقابل یا روبرو در ما تاثیر آنی دارد و در اینجاست که متوجه راز سلام ولبخند پیامبر عشق و دوستی برای ما شکوفا میشود .
2-     بعضی از اعمال مستحبی مانند مسواک زدن فوائد آن یا به زودی و یا در آینده دور به ما میرسد ، حالا میپرسیم  چرا به زودی و یا چرا در آینده دور ما از فوائد این عمل بهرمند میشویم ؟ جواب بسیار ساده است چون تمام انسانهای روی کره زمین از لحاظ بافت سلولی و ژنتیکی با هم متفاوت میباشند و اثر هر کار در بدن آنها با هم فرق میکند ، مثلا” دندانهای یکنفر به خاطر مسائل ارثی زودتر میپوسد و یکی دیرتر  ولی با مسواک زدن هر دو گروه از فوائد آن بهره میبرند و از نعمت عمل مستحبی شان بهره مند میگردند    

{ مثلا” ما در دین اسلام برای ذبح حیوانات حلال گوشت مستحباتی داریم که در نوع خودش بی نظیر است که اگر به آن دقت کنیم به اسرار بزرگی پی میبریم که با علم امروز قابل درک است  و این از برکات دین شریف اسلام است

از مستحبات ذبح : بردن نام خدا ، روبه قبله ذبح کردن ،   آب دادن به حیوان ، و با آرامش با حیوان رفتار کردن است که بسیار مهم است ، و در سرا زیری قرار دادن گوسفند ذبح شده  .  من در تحقیقات خود متوجه شدم همین چند عمل مستحبی بسیار عجیب و قابل برسی است .  من میدانم که تا کنون هیچ کس در این زمینه تحقیق نکرده است . امیدوارم گروهی از اساتید و دانشگاه ها به این مطالب توجه کنند و رازهای دین اسلام یکی پس از دیگری افشا شود و از برکات آن بهرهمند شویم . و یا مواردی مثل  تیز بودن چاقو وسریع ذبح کردن حیوان که زیاد آزرده نشود و یا دست و پا زدنش که پمپاژ خون بهتر و سریعتر انجام شود و یا روبه قبله خواباندن و بردن نام خداوند در زمان ذبح از دیگر موارد است که هرکدام برای خودش معانی زیادی دارد .

  الف –  آب دادن قبل از ذبح باعث میشود خون رقیق شود و خون با سرعت بیشتر و با در سرا زیری قرار دادن حیوان ذبح شده تقریبا” تا آخرین قطره خون از بدن حیوان خارج شود  .   و چون خون اولین چیزیست که باعث فساد گوشت  میگردد  تماما” از بدن حیوان خارج شده   و بهترین گوشت برای تغذیه در اختیار ما مسمانان  قرار میگیرد .

  ب  –  چرا با آرامش با حیوان برخورد شود ؟  ما همه میدانیم زمانیکه هر انسان یا حیوانی دچار ترس و دلهره میشود هورمونهای زیادی وارد جریان خون میگردد  و به سلول ها میرسد و در زمان مرگ حیوان آن سلول ها داری بار منفی هورمنها زیادی هستند و تولید پروتئین های ناقص میکند که پس از مصرف گوشت آن هورمون ها وارد بدن ما میشوند که میتواند نسبت به وزن و سن و سال ، و ساختار ژنتیکی بدن ما به ما آسیب برساند که بسیار قابل برسی و نکته سنجی میباشد .

هزار و چهارصد سال پیش دانستن چنین علومی خودش معجزات بزرگی به حساب میاید و این چیزی نیست جزیکی از هدیه های خداوند به ما بندگان ، بوسیله بهترین و شریف ترین بنده هایش یعنی پیامبران و ائمه اطهار  .
عمل مکروه یعنی :این کاری را که من انجام میدهم عواقب منفی آن به زودی یا در آینده دور حتما” به من خواهد رسید ، دلیل زود یا دیر رسیدن آن را در بالا برای اعمال مستحبی به صورت خلاصه و مختصر و مفید توضیح دادیم ، اما مطلب دیگری وجود دارد که در موضوع بالا به آن اشاره نکردم و آن عادت کردن به عمل خوب و یا بد میباشد وقتی من به عمل خوبی دست بزنم و انجام آن را تا آخر عمر ادامه دهم مطمعنا” این عمل مانند پس اندازی میشود که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود و در اعمال مکروه نیز چنین میباشد ذره ذره کثر گردد وانگهی ویران شود . چون بخاطر رعایت نکردن ، مثلا” همان بهداشت دهان دندان دچار آسیب های اقتصادی و گاهی امراضی میشویم که یا درمان آن هزینه گزافی دارد و یا دیگر درمان پذیر نبوده و باعث مرگ و نیستی میگردد ، پس اگر کمی دقت کنیم متوجه اسرار زیادی در رابطه با هر کلمه در احکام اسلام میگردیم که خود میتواند برای ما ثروتی را به ارمغان بیاورد ، به امید روزی که ما انسانها دست از تنبلی و بی خیالی بر داریم و فریب ظواهر دنیا را نخوریم و دل به حقیقت دین و معرفت الهی بدهیم  .

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید