8

مواد لازم:

 سبزی ( تره ، جعفری ، شوید ، گشنیز ) 500 گرم

تخم مرغ 3 عدد

شیر 1 قاشق غذاخوری

مخلوط زرشک و مغز گردو 1/2 لیوان

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

 طرز تهیه:

سبزی ها را بشویید و بگذارید تا خشک شوند سپس ریز و یکدست خرد کنید ( پیشنهاد میشود سبزی ها را پیش از استفاده در مایه کوکو کمی سرخ کنید تا کوکوی برشته تر و تردتری داشته باشید ). داخل کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند سپس سبزی های خرد شده ، بیکینگ پودر ، شیر ،زرشک ، مغز گردو ، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید و پخش کنید و در تابه را بگذارید ، حرارت را برای چند ثانیه زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند سپس حرارت را ملایم کنید تا یک روی کوکو سرخ شود ، وقتی یک روی کوکو سرخ  شد کوکو را برگردانید  تا روی دیگر کوکو هم برشته شود.

نکته ها : استفاده از زرشک و مغز گردو بنابر سلیقه میباشد و اجباری نیست ، حتی میتوانید از یکی از این مواد در کوکو سبزی استفاده نمائید.

استفاده از 1 قاشق شیر در انواع کوکو و کتلت باعث میشود مواد انسجام بیشتری داشته باشند و موقع سرخ کردن وا نروند ، استفاده از بیکینگ پودر نیز موجب میشود مواد کوکو هنگام سرخ شدن نچسبند و شل نشوند و پف کوکو نیز بیشتر شود.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید