8

انبه:

مصرف روزانه یک فنجان انبه خرد شده، می تواند 25 درصد از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند. بنابراین، مصرف این میوه پر خاصیت به بهبود عملکرد چشم ها کمک کرده و از شب کوری و خشکی چشم ممانعت می کند. انبه سرشار از ویتامین C و A است. علاوه بر این، این میوه دارای کاروتنوئید نیز می باشد. در نتیجه، این ترکیبات باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن خواهد شد.

انگور:

یکی از خواص مهم انگور اثر مسهلی آن است. هم چنین دارای خاصیت حفاظت از کلیه و دستگاه روده‌ ای معده‌ ای است .آب انگور قرمز می‌ تواند از طریق جلوگیری از لخته شدن خون، از مشکلا‌ ت قلبی – عروقی بکاهد، این اثر را مربوط به وجود فلا‌ ونوئید‌ های موجود در آن می‌ دانند.

خواص چغندر:
چغندر دارای ویتامین‌هایی چون A، B6 و C  است و عناصر کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی، پتاسیم و مس را نیز در خود دارد. چغندر دارای مقادیر قابل توجهی فولات نیز هست. مصرف اسید فولیک در دوران بارداری برای جلوگیری از بروز نقایص جنینی ضروری است. به همین دلیل مصرف چغندر در دوران بارداری مفید است. البته خوردن مکمل‌های اسید فولیک برای اکثر مادران باردار ضروری است و خوردن چغندر نمی‌تواند جای مکمل اسید فولیک را بگیرد. درباره مصرف مکمل‌ها نیز حتما با پزشک مشورت کنید.

خرمالو:

 مواد مغذی موجود در این میوه بی نظیر:

-کلسیم

-ویتامین B۶

-فولات

-پروتئین

-قند طبیعی

-پتاسیم

-منیزیم

-فسفر

خرمالو را به رژیم غذایی روزمره خود اضافه کنید که به مبارزه با سرطان، چاقی، مشکلات قلبی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، التهاب، عفونت ها و بینایی ضعیف کمک می کند.

گوجه فرنگی:

یک منبع قابل توجه از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با روند پیری محسوب یم شود. مصرف گوجه فرنگی به صورت خام ویتامین ث بیشتری به بدن تان می رساند در حالی که طبخ آن منجر به افزایش سطح آنتی اکسیدان های این میوه می شود.

گیلاس:

گیلاس منبع عظیمی از انواع ویتامین ها و مواد عالی است که در طب سنتی کاربرد زیادی دارد، این میوه دارای طبع سرد و تر و حاوی آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است.

نارنگی:

اشخاصی که سابقه بیماری آسم یا ریوی د ارند توصیه می شود که ویتامین ث زیادی بخورند تا مشکلات تنفسی بدتر نشود همانطوریکه می دانید این روزها با آلودگی هوا مواجه هستیم و این وضعیت ریه هار ا بدتر میکند و ویتامین ث آنتی اکسیدان زیادی دارد و برای سلامتی ریه ها بسیار خوبست.

کیوی:

کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است.

همچنین دانه‌های سیاه آن حاوی ویتامین D است.

کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ و سایر ویتامین‌های گروه ب می‌باشد.

کیوی از میوه‌های بسیار کم کالری است. در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد. و از جهت میزان کالری همردیف زردآلو و نارنگی است.

مقدار پتاسیم آن از موز بیشتر است.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید