110
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های تغذیه کودک

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

چه گروه‌هایی نیاز به این تغذیه کمکی در اولین ماه‌های تولد دارند؟

بعضی از نوزادان قدرت مکیدن کافی ندارند و نمی‌توانند سینه مادر را تا زمانی که سیر شوند بمکند. این ضعف در آن‌ها باعث می‌شود همیشه گرسنه باشند و گریه کنند. گروهی از نوزادان هم در 3 ماه اول به دلایل مختلف از جمله همان نداشتن قدرت کافی مکیدن، وزن نمی‌گیرند. این موضوع رشد بچه‌ها را با اخلال مواجه می‌کند. در این شرایط پزشک متخصص مصرف شیرخشک را توصیه می‌کند.  گروه سوم هم مادران شاغلی هستند که نمی‌توانند در فاصله زمانی‌های کوتاه به شیرخوار شیر خودشان را بدهند. این گروه هم ناگزیرند از شیرخشک استفاده کنند، هر چند که بر اساس قانون، مادران تا 6 ماه حق استفاده از مرخصی استعلاجی را دارند. با وجود این گاهی پیش از پایان این مهلت سرکار می‌روند. این 3 گروه از بچه‌ها برای اینکه گرسنگی نکشند و رشد طبیعی داشته باشند باید از غذاهای کمکی استفاده کنند و چون پیش از 6 ماهگی نمی‌توان از غذاهایی مانند فرنی و حریره بادام استفاده کرد، بهترین گزینه شیرخشک است.

برخی خانواده‌ها استفاده از شیرخشک را غلط می‌دانند و با هر مشکلی که باشد تنها از شیر مادر استفاده می‌کنند. استفاده از این ماده غذایی کمکی، از چه سنی و در چه شرایطی مجاز و لازم است؟

بهترین تغذیه برای بچه شیر مادر است و شکی در آن نیست؛ این موضوعی است که ما همیشه روی آن تاکید می‌کنیم. شیر مادر از نظر دارا بودن انواع ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها برای بچه عالی است و بهترین تاثیر مثبت را در رشد و نمو شیرخوار دارد. البته به شرط آن‌که تغذیه مادر از مواد اولیه تازه و مناسب باشد. در شرایط عادی استفاده از غذاهای کمکی بعد از 6 ماهگی است. این ایده‌آل‌ترین شرایطی است که برای یک شیرخوار وجود دارد اما گاهی ممکن است اتفاقاتی بروز کند که شیر مادر خشک شود یا برای تغذیه نوزاد کافی نباشد؛ در این حالت تغذیه با شیرخشک توصیه می‌شود. در حقیقت برای سه گروه از شیرخواران استفاده از شیرخشک پیش از 6 ماه توصیه می‌شود.  

شیرخشک‌های موجود در بازار تنوع زیادی دارند و مارک‌ها و برندهای مختلفی آن‌ها را تولید می‌کنند. آیا تفاوتی بین آن‌ها وجود دارد و برتری‌های نسبت به یکدیگر دارند؟
تولید شیرخشک استانداردی دارد که همه شرکت‌ها موظفند آن را رعایت کنند و به همین دلیل در اصل ماده غذایی تفاوتی با یکدیگر ندارند. با وجود این محصولاتی وارد بازار شده که حاوی مواد پروبیوتیک یا امگا 3 است و برای بچه‌ها مفید است. در غیر این صورت محصولات موجود تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند هرچند که ممکن است بچه‌ها در پذیرش آن یکی را بر دیگری ترجیح دهند. با وجود این وقتی شیرخوار به محصولی عادت می‌کند، بهتر است همواره از همان مارک برای او تهیه شود. بهتر است نه مادر و نه شیرخوار خیلی به مصرف شیرخشک عادت نکنند چراکه پس از یک‌ سالگی می‌توان از شیر پاستوریزه برای تغذیه استفاده کرد که به مراتب مفیدتر است.

 

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید