57
محل تبلیغ شما
57
محل تبلیغ شما
محققانبهتولیدمحصولاتلبنی آزمایشگاهی بسیارنزدیک شده‌اند، محصولاتی که طعم آنها به طعم لبنیاتطبیعی بسیارنزدیک است و تنهاتفاوت حضورنداشتن حیوانات درتولید آنهااست.
 
براساس گزارش کوارتز، برخلاف جایگزین‌های کنونی لبنیات مانند شیر سویا و شیر بادام،‌ این محصول جدید همچنان از پروتئین‌های شیر طبیعی تولید می شود، اما به جای اینکه مستقیم از بدن گاو‌ها به دست بیاید، پروتئین‌ها توسط مخمر عمل خواهد آمد در نتیجه شیری که از آن ایجاد می‌شود غیرحیوانی و بدون لاکتوز است.

شرکت تولید مواد غذایی پرفکت دی که پروژه تولید شیرهای غیرحیوانی را به عهده دارد می‌گوید فواید این محصولات تنها برای مصرف‌کننده نیست، با حذف گاوها از چرخه تولید لبنیات از میزان انتشار کربن از این صنعت ۴۸ درصد کاسته خواهد شد.

این پروژه از سال ۲۰۱۴ در مرحله تصفیه باقی مانده‌است و شرکت پرفکت دی امیدوار است به زودی بتواند براساس این محصول جدید خطی از تولیدات پنیر، ماست و شیر را راه‌اندازی کند.

برای تولید شیر بدون حضور گاو،‌ محققان مخمر GM را بهبود بخشیدند تا بتواند قند را به پروتئین کاسئین شیر تبدیل کند،‌ فرایندی که به گفته محققان بسیار پاک تر و کم‌هزینه‌تر از دامداری است. پروتئین‌های شیری تولید شده از مخمر به ترکیبی از چربی و قند‌های گیاهی افزوده می شوند و در نهایت نیز تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به آنها افزوده خواهد‌شد.

این شرکت به تازگی نتیجه آزمایش‌های خود را از محققان دانشگاه غرب انگلستان و مرکز مشترک مطالعاتی اتحادیه اروپا دریافت کرده‌است و این نتایج به نظر امیدوارکننده هستند. گفته می‌شود این فرایند تولید ۹۸ درصد از میزان مصرف آب و ۹۱ درصد از میزان نیاز به زمین می‌کاهد و نسبت به شیوه سنتی دامداری ۸۴ درصد کربن کمتری تولید می کند. هدف تولید تجاری این شیر بدون حیوان تا سال ۲۰۱۷ است.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید