2
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های آرایش و زیبایی

برو بریم »
سیر تا پیاز کراتین مو

سیر تا پیاز کراتین مو

کراتین مو یک روش درمانی است که با استفاده از موادی حاوی کراتین، موهای فر، مجعد و وز را به موهای صاف و لخت تبدیل ...

طرز تهیه شامپوی طبیعی و تقویت کننده

در اینجا طرز تهیه چند شامپو خانگی و طبیعی را برای شما آماده کرده‌ایم که طرز تهیه آن بسیار آسان و سریع است:

1- دو سوم فنجان صابون کاستیا

2 قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام

10 تا 15 قطره از برخی روغن‌های لازم

نصف فنجان شیر نارگیل

طرز تهیه

روش تهیه شامپو در خانه بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید و وقت شما را نیز زیاد نمی‌گیرد. برای این کار کافی است چند ماده را در ظرفی با یکدیگر ترکیب کنید و آن‌ها را در یک بطری یا جای خالی شامپوهای قبلی بریزید. یادتان باشد که بطری را تکان دهید و به طور منظم از آن استفاده کنید و در این مدت به هیچ وجه از شامپوهای دیگر استفاده نکنید. در صورت استفاده صحیح پس از مدتی متوجه خواهید شد که موهایتان سالم‌تر، درخشان‌تر و در عین حال طبیعی‌تر از قبل می‌شود.

2- شامپو پروتئینی طبیعی :

 ۵۷۰ گرم محلول صابون گیاهی را در ظرفی بریزید سپس ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال و ۲ عدد زرده تخم مرغ ( خانگی ) را به آن اضافه کنید. ظرف را در یخچال بگذارید.

سر را قبلا با یک صابون گیاهی یا شامپو بچه ملایم بشویید و بعد شامپو را به موها بزنید، سپس موها را با آب ولرم بشویید .با این شامپو موهایتان بوی عطر نارنج میگیرد و به نرمی ابریشم میشود.

3- شامپو بابونه:

یک هفتم (۷/۱)  لیتر آب جوش را بروی ۳ قاشق غذاخوری گل بابونه خشک بریزید و پس از ۲ ساعت آن را صاف کنید، سپس ۶ قاشق غذاخوری پودر صابون زیتون را در ظرف و بر روی حرارت بگذارید و در حین هم زدن چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید . بعد از روی حرارت برداشته و پس از سرد شدن از آن استفاده کنید. قبل از استفاده، شامپو را خوب هم بزنید. پس از شستن موها را خوب آب بکشید.

4- شامپو برای موهای تیره:

 ۲ قاشق غذاخوری سرکه را با ۲ عدد تخم مرغ و ۲ قاشق چای خوری گلاب مخلوط نموده، به مو و کف سر بمالید. موها را خوب شسته و دوباره موها را با شامپو بشویید.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید