91
محل تبلیغ شما
محل تبلیغ شما

تازه های بیماری ها و راه درمان

برو بریم »
جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

جدیدترین هزینه ارتودنسی دندان در تهران سال 1402

مقدمههزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای متفاوت، می تواند فرق کند. فراموش نکنید وقتی بیماری قصد انجام ارتودنسی را دارد، بر اساس میزان حرکات دندانی ...

دیابت وتاثیر آن بر چشم

 

یکی از شایع ترین علت های کاهش دید در سن 25 الی 65 سالگی رتینوپاتی دیابت است. این بیماری در اثر اختلال در عروق خون رسانی شبکیه چشم به وجود می آید.

این بیماری مزمن بوده وابتدا با تغییر در ساختار ومکانیسم عروق شبکیه ظاهر می شود. متاسفانه از مهم ترین علائم این بیماری بی علامت بودن آن است!

با افزایش مدت ابتلا به دیابت احتمال ایجاد رتینوپاتی در هر دو نوع دیابت افزایش می یابد وبعد از 20 سال بیش از نیمی از جامعه دیابتی دچار رتینوپاتی می شود.

در تیپ دو دیابت ، پیشرفت رتینوپاتی کندتر از تیپ یک است .

در حال حاضر پیشگیری داروئی برای این بیماری وجود ندارد و تنها راه پیشگیری موثر عبارتند از:

1.کنترل دقیق قند خون

2.کنترل دقیق فشار خون

3کنترل دقیق لیپید های خون

4.غربالگری ومعاینات دوره های منظم چشم پزشکی

مرکز چشم پزشکی اصفهان

بیماران دیابتی چه زمانی باید معاینات چشم پزشکی را شروع کنند؟

در بیماران نوع یک معمولا پنج سال بعد از تشخیص دیابت معاینه شروع می شود اما در بیماران تیپ 2 بلافاصله بعد از تشخیص باید به متخصص چشم پزشک مراجعه نمایند.

کلینیک چشم پزشکی اصفهان بینا سبز این خدمات را برای بیماران دیابت ارائه میدهد

از دیگر تظاهرات چشمی دیابت می توان به کاتاراکت ( آب مروارید) ، فلج اعصاب چشمی ،خشکی چشم و تغییر ناگهانی شماره چشم نام برد.

بیمار دیابتی (ف .ق) در تاریخ دوم شهریور ماه سال نود وپنج با شکایت کاهش دید به خصوص در شب به این مرکز چشم پزشکی اصفهان مراجعه کردند.

بیمار توسط  دکتر متخصص شبکیه مورد معاینه قرار گرفتند و  تشخیص خونریزی خفیف در شبکیه چشم راست داده شد.

خوشبختانه محل خونریزی بسیار خوش خیم بوده ودر قسمت ماکولا خونریزی دیده نشد. به همین علت بعد از انجام  درمانهای تخصصی در شبکیه به وسیله لیز دید حداکثر در چشم راست به شش دهم رسید.

دقت داشته باشید بیماران دیابتی د ر هر شرایطی، حتی اگر علائم چشمی ندارند حتما باید معاینات دوره ای شبکیه را انجام دهند تا در صورت مشاهده خونریزی خفیف درمان به موقع از تاثیرات جانبی و عوارض بعد از درمان بکاهند.

مطالب مرتبط :

پاسخ دهید